PROPOSTES PER SANT JORDI 2020
NIVELL P3
- Escoltar la cançó de Sant Jordi, de la Damaris Gelabert.
CANÇÓ: SANT JORDI DÀMARIS
https://www.youtube.com/watch?v=-4wkoJ_ekBE
- Veure el vídeo de Les tres bessones i Sant Jordi I el Drac
VIDEO: TRES BESSONES I SANT JORDI
https://www.youtube.com/watch?v=IAJ8-pxoBAU
- Ambauka, La llegenda de Sant Jordi ( Cançó més videoclip)
AMBAUKA LA LLEGENDA DE SANT JORDI
https://www.youtube.com/watch?v=WXM3Nw_tJ1E
- Imprimir, copiar o calcar de l’ordinador o tableta els titelles de La llegenda de Sant Jordi ( pintar-les, retallar-les i explicar el conte amb elles)
CLIQUEU LA IMATGE
- Fer punt de llibre, manualitat per posar en un conte quan no l’has acabat de llegir i continuar més endavant. Es poden aprofitar les imatges per fer els titelles, de l’enllaç que us hem enviat, per fer-les servir també com un punt de llibre, un cop pintades. O fer un dibuix lliure amb pintura, rotuladors, plastidecors, purpurina amb cola, plastelina enganxada, collage amb trossets de paper, etc… i així serà el vostre punt de llibre, únic i fet exclusivament per vosaltres amb la vostra imaginació.
NIVELL P4
- Llegenda de Sant Jordi
http://www.edu365.cat/primaria/catala/historic/contes_spc/jordi/index.htm
(activitats amb l’ ordinador)
Buscar noves paraules que surten en el conte per ex.“gent angoixada”/” Drac ferotge” què deu vol dir?
Per què creus tu que es volia menjar el Drac a la princesa?
Com t’agradaria a tu que s’acabes el conte?
Ens ho expliques i ho dibuixes
- SUDOKU Sant Jordi
Retallar i enganxar mirant que en cada línea surti un personatge . No es poden repetir
- Puzzle amb ajuda del ratolí
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1008d9d1bb15
- Estampació
Un altra opció és:
Tallar el tub de cartró de dalt a baix i posteriorment el cargolem quedant una espiral, Quan l’estampem aquest en un full, podrem veure la silueta d’una rosa
- Retalla i construeix les titelles per representar la Llegenda de Sant Jordi
- Pinta , decora i retalla mandalas
https://images.app.goo.gl/TpoNuq4LpycwC5ZS6
- Lectura d’ imatges
- Retalla i ordena la història
- Vols treballar la memòria?
Memoritzem un poema de la primavera. Així ja en sabem un de la tardor, un de l´hivern i aquest de la nova estació.
Fem memòria
Reciteu els poemes treballats a la família!
Aquí teniu una ajuda…
tardor:
https://i.pinimg.com/originals/2a/dd/84/2add8492eb605a2bca12306972bba887.jpg
hivern:
https://i.pinimg.com/originals/23/db/b4/23dbb4db87ee4ff7afa3e180f2eba4a1.jpg
NIVELL P5
- Puzzle virtual de Sant Jordi.
Com us agraden molt els puzzles, aquí en teniu un de ben maco.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1008d9d1bb15
- Llegenda de Sant Jordi.
Cliqueu a l’enllaç i veure-ho quina història més bonica. Després podeu fer un dibuix.
https://www.youtube.com/watch?v=BFC31Yur52M
- Llegenda de Sant Jordi en 360º
https://www.youtube.com/watch?v=kSQpEJYVSwY
- Pinteu aquesta mandala amb els personatges de la llegenda de Sant Jordi.
- Titelles per pintar.
Aquí teniu els 4 personatges principals. Els podeu pintar, retallar i enganxar un pal de polo. Una vegada tingueu els titelles, ja podeu representar als vostres pares i germans/es el conte..
https://www.pinterest.es/pin/558798266242724649/
- Relacionat amb la llegenda de Sant Jordi podeu fer la manualitat que més us agradi.
Aquí teniu alguns enllaços i models:
https://www.pinterest.es/pin/480829697698096881/
https://www.pinterest.es/pin/839780661753325910/
https://www.pinterest.es/pin/49680402121616664/
ALTRES: Psicomotricitat, música, reforç…
REPRESENTEM la història de Sant Jordi amb OMBRES XINESES!
Escoltar la llegenda de SANT JORDI.
MATERIALS:
- Llençol blanc
- Llanterna
- Paper
- Tisores
PROCEDIMENT:
- Crea i retalla les figures dels personatges de Sant Jordi (drac, cavaller…).
- Posar el llençol blanc amb una corda de paret a paret.
- Posar la llanterna al front del llençol per projectar les vostres figures de paper.
- Representeu el conte de Sant Jordi amb les ombres xineses.
Els pares i les mares faran de públic i segur que aplaudiran ben fort quan acabi la vostra funció!!
REPRESENTEM la Llegenda de Sant Jordi, com si fóssim a un TEATRE, quan ho fem a l’escola, els hi encanta als nens i nenes.
PROCEDIMENT:
- Primer llegim o veiem un vídeo de “La Llegenda de St. Jordi”
- Podem recrear-nos en preparar la disfressa dels personatges:
- Fer una corona de rei amb cartolina, fer un“cavall” pel cavaller amb un pal d’escombra o pal de fregar…i també fer una espasa amb cartró.
- Enganxar una cresta a una caputxa de la roba fer un drac, buscar un vestit que sembli de princesa…
- També podem disfressar-nos amb maquillatge de la cara.
Els hi fa molta gràcia que sigui d’allò més versemblant, si podeu posar un llençol al menjador a mode de cortina, millor, i en una banda posem cadires on s’hi asseurà qui li toqui fer de públic.
A l’altra banda sortiran els artistes:
Els infants faran els paper principals: El drac és el personatge més desitjat per ells, normalment…
I sobretot, fer la presentació de l’espectacle i dels actors i actrius amb solemnitat.
En aquestes edats va bé que un adult faci de narrador, perquè no perdin el fil de la història.
- Es pot repetir varies vegades la representació, tot canviant cadascú de personatge, tal com fem a l’escola.
- I sobretot, en acabar, que no faltin els forts aplaudiments!!!
Per seguir amb el fil festiu i donant un toc de música…
Us convidem a escoltar aquestes cançons:
- El monstre de Banyoles
https://www.youtube.com/watch?v=ufrs-bhIu0w
- Paf el Drac màgic
https://www.youtube.com/watch?v=2VxZ-RqTpDM
- Sant Jordi no tenia cap soldat
https://www.youtube.com/watch?v=3HOL4EyoE6k
I com útlima proposta que trobem que és molt amorosa, artística, cultural i bonica… Us convidem a que feu roses de Sant Jordi com vulgueu (cartolina, full, mural…) per tal de penjar-les als vostres i nostres balcons i traslladar una mica la Diada a casa nostra!
Ja que aquests dies els balcons i finestres estan sent el nostre punt de reclam, de contacte i de visualització del món més enllà de casa i dels ordinadors us convidem a penjar el dia 23 d’abril tot de roses! OMPLIM ELS BALCONS DE ROSES
UNA FORTA ABRAÇADA DE TOT L’EQUIP DE MESTRES D’INFANTIL