ACTIVITATS D’INFANTIL PER LA SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA del 18 al 24 de maig 

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

Bon dia, comencem aquesta setmana treballant la motricitat fina, mireu mireu…

ANEM A MODELAR AMB PASTA DE SAL

Us deixem un enllaç perquè pugueu veure com podeu fer la pasta de sal amb els vostres infants, una recepta fàcil i divertida, per jugar!!!

RECEPTA DE LA PASTA DE SAL

TRAÇ DELS NÚMEROS COM SI FOSSIN CARRETERES

Fem el traç dels números amb cotxes, si tenim. Si no es poden buscar altres objectes o fins i tot els propis dits. Comencem per on posa el número 1, que ens indica la sortida i continuem per la carretera fins arribar al final. A on està la bandera de la meta.

DIBUIXEM CARES DIVERTIDES I MÀGIQUES

En un full o cartolina podeu dibuixar una cara, la podeu dibuixar totes les persones de la família, cadascú així tindrà la seva cara. Ho podeu fer fent menció amb el vostre fill o filla del nom de les diferents parts per recordar-les. A continuació l’enganxareu amb celo, a la part del darrera de la safata de vidre del forn. De manera que en donar la volta a la safata de vidre es vegi la cara, com en la foto que us hem posat d’exemple. I ara arriba el moment de decorar-la. Amb retoladors podem dibuixar directament en el vidre per decorar la cara. És molt divertit. I després amb un drap mullat o tovalloleta, els infants podran esborrar allò que han dibuixat tantes vegades com vulguin. Ens podeu enviar fotos dels resultats. Ens encantarà.

ENLLAÇ CARES MÀGIQUES I DIVERTIDES

ANEM A ESCOLTAR UNA AUDICIÓ

Aquesta audició és d’allò més divertida. Als vostres infants els hi agrada molt. La temàtica és una conversa entre dos gats que en un principi no estan gaire d’acord. Ja veureu i sobretot escoltareu el què va passant.

Audició Duetto di Gatti

ENLLAÇ DUET DELS GATS , ROSSINI- LES CHANTEURS DU LYCEÉ

CONTE: SÓC UN VOLCÀ, PER TREBALLAR LES EMOCIONS 

De vegades els infants no saben expressar allò que senten, per això els hem d’ajudar a fer-ho. Posant paraules a com es troben, intentant posant-nos al seu lloc, entendre que ells quan tenen gana o son es poden enfadar, plorar, … Per parlar d’emocions ja us vam enviar l’enllaç del Monstre de colors, contre treballat a classe. Però aquesta vegada us posem un altre conte molt bo per entendre com es poden sentir els infants i com ho expressen de vegades.

ENLLAÇ CONTE SÓC UN VOLCÀ

ANEM EN BUSCA DE LES LLETRES I ELS NÚMEROS

Us proposem un joc per  trobar les lletres i els nombres i tapar-los amb el gomet corresponent. Mireu la foto:

En rodets de paper del wàter o del paper de cuina, podeu escriure amb retoladors números i lletres. Després amb gomets si en teniu, si no amb trossos petits de papers podeu tornar a escriure aquests números i lletres perquè els vostres fills i filles els enganxin just a on estan en el rodet.

Fins aviat!!! Desitgem que us ho passeu súper bé amb aquestes propostes!!!

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

EXPERIMENTS 

“GLOBUS COET”

Amb aquest experiment els nens i nenes de la classe dels porquets i dels colors podeu gaudir jugant amb un globus, que sortirà disparat com un coet.

Només es necessita un globus, una canyeta, fil i cinta adhesiva.

(Si no disposeu de canyes podeu fer servir tub de paper de WC, un trosset de cartolina doblegada….)

És molt divertit!

ENLLAÇ DE L’EXPERIMENT, GLOBUS

“QUÈ LI PASSA A LA LLIMONA QUAN…? “

Experiment:  Guardar una llimona a la nevera, una a l’exterior de casa , si dóna el sol millor. Observem dia a dia com estan les diferents llimones i la propera setmana ens ho expliqueu .

-A quines conclusions heu arribat?

-Com està la llimona de la nevera? I la que ha estat a fora?

Si no teniu llimona també ho podeu fer amb un altre fruita per exemple taronja.

VA DE LLIMONA….

ART-LLIMONA

Voleu pintar? Heu provat d’estampar pintura amb llimona o taronja? També podeu fer servir d’altres vegetals. Vigileu, no embruteu molt!

CONTE

LAS LLAVES DE LOS SUEÑOS

Un conte preciós per conciliar la son a la nit amb il·lustracions genials.    

ENLLAÇ 1 DEL CONTE

ENLLAÇ 2 DEL CONTE

ACTIVITATS DEL CONTE

Després d’escoltar la història, bé explicada per vosaltres o vista al YouTube ,fer preguntes a l’infant sobre la història:

Per exemple:

– De quin color era la cinta que duia les claus ?

– Quines formes tenien les claus?

– Per què penses que la mare  li va donar les claus a la nena?

FEM PLÀSTICA! 

DECOREM LES NOSTRES CLAUS

En aquests enllaç us podreu baixar diferents tipus de clau que podeu pintar retallar, punxar i guarnir de la manera que millor us sembli.

LES ESTAMPEM SOBRE LA PASTA DE SAL

També podeu fer pasta de blat de moro (pasta de maiz) amb farina de blat de moro (Maizena)+bicarbonat a parts iguals  i aigua . També podeu tornar a fer la pasta de sal ara que teniu la recepta posada a la nevera!

Busqueu diferents claus de per casa i estampeu-les damunt la massa. Quedarà impresa la seva forma. Deixeu assecar la massa i posteriorment podreu pintar les vostres claus i guarnir-les .

MEMÒRIA

A posterior podrem fer memòria i recordar d’on era cada clau impresa (porta d’armari, porta de casa, bústia,..) Obria la porta del balcó? La de la porta d’entrada? Potser la del teu cor…

HEU FET LA BÚSTIA FAMILIAR?

Afegiu un rotllo més pels companys/ es de classe! que posi  “ESCOLA”

Us animem a escriure cartes al vostres amics, amigues, familiars. Penseu una paraula bonica o inventeu una i li dediqueu.

Les podeu escriure en un full i signeu amb el vostre nom. Les podeu guardar a la bústia de “l’escola”  i els dibuixos els compartirem quan ens retrobem.

També les podeu escriure amb les lletres del teclat (ordinador, tablet, mòbil).

JOC D´ATENCIÓ

En busca del so…

Amaguem per casa algun element que faci soroll (despertador, mòbil activat amb algun so, joguina que sigui sonora, temporitzador de cuina …)

Haureu de localitzar un soroll que es barreja amb els sorolls de l’ambient, per localitzar-lo cal que els nens/nenes desenvolupin i incrementin les seves habilitats per mantenir una escolta atenta i activa en el temps.

POESIA AMB SAMFAINA DE COLORS i JOANA RASPALL

Podeu veure aquest espectacle escolar.

ENLLAÇ ESPECTACLE

Al costat dret de la pantalla podreu veure les diferents cançons del grup samfaina de colors.

Reunió d’amics (és la número 9 de les cançons i ens ajudarà aprendre a comptar) Aquí teniu la lletra.

Reunió d’amics. Joana Raspall

El primer de la reunió,

l’u, va dret com un bastó…

El dos, que s’ha entrebancat,

s’ha quedat agenollat.

En veure’l tan arrupit

que no li arriba a la sola,

el tres de riure es cargola.

El quatre, sorrut, se’l mira

assegut a la cadira

prop del cinc, que fa el gallet

i llueix ploma al barret.

Entra el sis, panxacontent,

amable amb tota la gent,

agafat al braç esquerre

del set, que sols mira a terra.

Ve l’amic vuit, rodanxó,

amb aires de gran senyor

i contorns de carbasseta.

Per fi entra el nou, capgròs

però escarransit de cos,

que en una safata neta

porta un zero més gros que ell.

Tots li criden: “Visca! Visca!”

Però el zero li rellisca…

i es queden sense tortell.

Què fem? Joc d’atenció!  Posem la música i….

  1. Podem escriure en un paper els diferents números, a mida que els anem escoltant.
  2. També podeu dibuixar les diferents grafies dels números damunt unes agulles d’estendre  Oi que en teniu a casa?.  Així treballarem l’atenció i a  mida que escoltem els diferents números, les anirem ordenant.

PINTAR EL GEL DE COLORS

Heu pintat mai el gel? Es tracta d’un experiment que generarà entusiasme i una tècnica que, per raons obvies, té una data de caducitat força ràpida.

– Prepareu diferents recipients amb una miqueta d’aigua. Afegiu-li pintura per tenyir-la.

O bé la safata d’aquarel·les

– Poseu en un vol els glaçons amb una mica de sal.

Els nens hauran d’anar sucant a la pintura i pintant els glaçons. Per veure els canvis de colors s’aconsella pintar només amb els colors bàsics

Blau, groc i magenta ( o vermell)

Després, teniu l’oportunitat d’agafar els glaçons i pintar divertides aquarel·les. Passeu els glaçons per un full i gaudiu del moment.

Per acabar… Que us sembla ajudar a una nena que no ho està passant molt bé? Vinga! Ajudem als altres i compartim emocions!

Activitat: L’ARLET ens fa una proposta

“DECOREM UNA AGULLA D´ESTENDRE LA ROBA”

L’Arlet és una nena que amb el coronavirus ha perdut el seu avi i a volgut compartir aquesta proposta amb tots nosaltres.

Us animeu a participar en la proposta de l’Arlet el podeu seguir a Instagram només cal que poseu pinta la pinça .

Un cop pintada o disfressada la vostre pinça els hi podeu fer arribar al seu correu.

ENLLAÇ CONTACTE ARLET

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

LLENGUATGE

Castell de les lletres

Aquesta setmana la lletra que està  arriba al castell per trobar-se amb les seves amigues, és la “N”. Sabeu, la N de pal no va sola, l’acompanya la seva filla que acaba de néixer. (La n lligada). Està desitjant arribar per que la petitona plora i té gana. Per que deixi de plorar li canta una cançó que diu:  nanana nanana nanananananana…. En el moment que arriba li dóna de menjar i la posa a dormir.

  • Sabeu que ja heu de posar a la capseta de les consonants algunes “N” amb lletra de pal i lligada
  • També a la capseta de les síl·labes heu d’anar afegint: NIU, NEN, NA-U, NO-TA, NE-NA, MA-NE-TA, NOU, PI-A-NO, NA-TA, NAS, NI-NA, PAN-TA-LÓ, MO-NA, MÓN. ( de pal i lligada)
  • Com sempre a la capseta de les paraules posarem NIU, NEN, NAU, NOTA, NENA, MANETA, NOU, PIANO, NATA, NAS, NINA, PANTALÓ, MONA, MÓN i així anirem omplint l’armari de les PARAULES.

Us animem a que continueu jugant a formar paraules.

Abecedari

Si voleu ballar aquesta cançó i a més aprendre les lletres de l’ abecedari, ja sabeu el que heu de fer. Cliqueu aquest enllaç de la Dàmaris Gelabert.

ENLLAÇ ABECEDARI

Joc interactiu de llengua. 

Podràs aprendre a conèixer i llegir millor les lletres i les paraules, tant amb lletra de pal com lligada, clicant en aquest enllaç, en el tercer quadre (RELACIONA PARAULA -IMATGE)

ENLLAÇ RELACIONA PARAULA-IMATGE

PUZZLES

T’agraden els puzzles?  Clica  en aquest enllaç en el quadre de puzzles

ENLLAÇ PUZZLES

MATEMÀTIQUES

Resta

Us proposem muntar una màquina molt senzilla de restar sense dificultat i us ho passeu d’allò més bé. Mireu:

En lloc de posar el cartronet del 5, ho canvieu pel 10 i en el cordill o cinta hi poseu 10 boletes, macarrons, botonS…

Veieu que fàcil !!

Caseta del ……

Proposem el mateix joc que feiem a l’escola per treballar la descomposició del números. Aquí teniu un model.  Ho podeu fer amb qualsevol número. Així podrà ser la caseta del 5, 6 ,7 ,8, 9  o  10. Tindreu un material que el podreu utilitzar moltes vegades.

GRAFISME CREATIU

Aquí teniu aquest grafisme que el podeu fer amb les formes que voleu, cargolets, cors, estrelles, creus, cercles, floretes…

MANUALITAT

Amb materials que teniu a casa, com cartró, agulles d’estendre, retoladors, pintura….podeu fer aquests animalets tan bonics i d’altres que a vosaltres us agradin com papallones , unicorns, vaques, zebres…

LOGOPÈDIA

Aquí teniu les recomanacions de la Núria, la logopeda de l’escola. Són recomanacions per als alumnes amb dificultat de parla. Podeu  anar fent les activitats poc a poc, un joc cada dia.

DOCUMENT EXPLICATIU REFORÇ DE LLENGUATGE P5

JOC DE L’OCA LLETRA D

Us animem a que ens envieu algunes de les activitats que aneu fent. Petonets de la Carme i la Isabel.  

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana us recomanem:

Escalfar amb la cançó:

 “EPO ETAI TA IE”

ENLLAÇ DE LA CANÇÓ D’ESCALFAMENT

A ENCISTELLAR!!

Enganxar gots de plàstic al final de la taula, busqueu algunes pilotes que no pesin i a encistellar!! (ho podeu fer amb les mans o bufant).

VOLS PESCAR?

En la banyera o en un recipient posarem aigua i tirarem gomes per al cabell o similars , amb ajuda d’un escuradents xinès o una cosa similar, anirem agafant-les i traient les gometes per a ficar-les en un altre recipient.

Per a fer aquest repte també podeu utilitzar un altre tipus de materials, aquí us deixo uns exemples.

 

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana us proposem:

– Com a audició per escoltar i ballar, El reloj sincopado – Leroy Anderson on podeu primer escoltar amb molta atenció l’audició i cop escoltada la podeu ballar com si el vostre cos fos un rellotge, per EXEMPLE com si les vostres mans siguin les agulles del rellotge.

ENLLAÇ EL RELOJ SINCOPADO

Un altre exemple de com la podeu ballar… Tal i com fèiem a l’escola! Que un company o companya sortia a ballar i nosaltres el seguíem:

ENLLAÇ EL RELOJ SINCOPADO PER BALLAR

US CONVIDEM A QUE US GRAVEU EN VÍDEO (si us ve de gust) per compartir-ho amb les mestres.

– Proposta de DANSA a casa, SOM ELS BOMBERS, ja veureu que en el vídeo se’ns proposa una dansa de manera molt corporal potenciant el moviment de cada infant segons el seu ritme.

Si voleu podeu ballar-la tots els membres de la família, només necessiteu una tela un pèl llargueta o un mocador de coll o bufanda per simular la mànega i anar dansant pel menjador com si fóssim bombers!

ENLLAÇ DANSA – CANÓ SOM ELS BOMBERS

– La cançó PER DESPERTAR L’ALEGRIA d’aquesta setmana serà aquesta:

Amb els ulls tancats: abans d’escoltar la cançó, tanca els ulls i descobreix quants sons i olors hi ha fora i quantes sensacions sents per dins. Llavors escolta la cançó i compara el que diu amb el que has sentit tu.

ENLLAÇ CANÇÓ PER DESPERTAR L’ALEGRIA

Si voleu podeu pintar al nou MARC PER DIBUIXAR el que us hagi fet sentir la cançó.

I com a BONUS, us convidem a escoltar aquestes dues cançons… Ja que durant les properes setmanes anirem preparant un joc que es diu… ENDEVINA EL QUE SONA… Ja us explicarem… Però escolteu aquestes dues per aquesta setmana:

– Campaneta de ning, ning

ENLLAÇ CAMPANETA DE NING, NING

– Cada dia al dematí

ENLLAÇ CADA DIA AL DEMATÍ

 

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

Aquestes són les noves propostes per aquesta setmana:

P3- setmana del 18 al 22 de maig

P4- setmana del 18 al 22 de maig

P5- setmana del 18 al 22 de maig

Us recordem que les aneu fent mica en mica.

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Per anar-ho variant , aquesta setmana, els contes us els deixem en format de curts, us proposem que gaudiu amb aquestes petites històries que parlen del valor de l’amistat.

Una es diu “Balena”, i com veureu, els protagonistes són una balena i els peixos que troba al fons del mar.

ENLLAÇ DE LA BALENA

La següent es diu “Runaway” (Fugir), i també tracta de l’amistat entre un noi i un altre personatge ben diferent a ell, és molt emotiu, segur que també us agradarà molt!

ENLLAÇ RUNAWAY

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>