ACTIVITATS D’INFANTIL PER LA SETMANA DEL 11 AL 17 MAIG #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA del 11 al 17 de maig 

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

Aquesta setmana us proposem escoltar un conte d’amistat, va ànims, ja ens queda poc per jugar un altre vegada amb els amics i amigues!!!

CONTE: EN BAO I ELS SEUS AMICS

ANEM A TREBALLAR L’ABECEDARI 

Primer de tot, escoltarem i ballarem amb les lletres!!! Una cançó de la Damaris Gelabert. Segur que us fa moure l’esquelet tot aprenent les lletres.

Abecedari Dàmaris

CLIQUEU AQUI, PER ESCOLTAR LA CANÇÓ

Abecedari casolà

Tenim una proposta molt divertida i és la de fer lletres casolanes amb el material que trobem per casa. Podeu fer el vostre nom, el dels companys/es de la classe, noms de la família…

MANUALITAT AMB MATERIAL RECICLAT

Manualitat fàcil i amb material reciclat. Busquem una tapa d’una capsa de cartró de sabates, retallem canyes per beure de diferents mides, les enganyem amb cola blanca, amb cola de barra… Deixant una separació. I amb bales (canicas) boletes de paper del forn, de diari… Heu d’intentar fer els caminets, que queden com si fossin laberints.

RECEPTA DE MAGDALENES

Aquesta setmana farem magdalenes, teniu a l’enllaç la recepta sencera, animeu-vos i bon profit!!! Sempre podeu aprofitar i/o canviar ingredients i fer servir els que tingueu per casa.

ENLLAÇ RECEPTA DE MAGDALENES

ESPEREM LES VOSTRES FOTOS O VÍDEOS TOT CUINANT AQUESTES DELICIOSES MAGDALENES!!!!

AUDICIÓ “QUI TÉ RAÓ” KABALEVSKY

Aquí us enviem una audició molt divertida. Ho podeu representar amb dos ninos,  dos titelles, vosaltres mateixos amb ajuda d’ algú de la família…

Què ho gaudiu molt!!!

AUDICIÓ: “QUI TÉ RAÓ”

EXEMPLE AMB TITELLES

MOLTS PETONETS, US TROBEM MOLT A FALTAR!!!!!

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

LECTOESCRIPTURA

Recordeu les vocals? A, E, I, O, U i la cançó de la Damaris Gelabert que tantes vegades hem escoltat a la classe?  Aquí la podeu recordar

Una activitat de les vocals, estigueu molt atents per no equivocar-vos.  Atents guapíssims i guapíssimes! ja sabeu que hem de tenir paciència amb això de la lectoescriptura…

Cançó de les vocals

Joc de vocals

– Us proposem una activitat a l’ordinador o la tablet per treballar de forma divertida les lletres. Us animeu? Pares, mares, estigueu al seu costat per fer-los un cop de ma! Intenteu que facin hipòtesis encara que no puguin llegir les paraules… Per quina lletra comença aquesta paraula? La te algun company/a de la classe? Com sona? Feu-li el so aïllat  per tal de fer-los recordar….

El títol de l’activitat és “lletres disfressades”  a que sona divertit?  Endavant!

Per fer totes les activitats de l’enllaç heu de clicar a baix a la dreta per continuar en aquest símbol “ >”

Joc de lletres disfressades

Activitat plàstica

Us ha agradat? heu vist aquestes lletres disfressades?

ARTISTES! 

Us animem a disfressar les lletres del vostre nom fent servir tècniques diferents.  Pintura, retoladors, collage, plastilina, boletes de paper…

Exemples d’activitat creativa

Plastilina casolana 

Teniu plastilina a casa? La podeu fer amb ingredients que segur teniu a casa, això si, si li voleu donar color a la vostra plastilina necessitem colorants alimentaris naturals!  Gaudiu amb la vostra massa!!!!!

Necessitem: oli, aigua, sal i farina.

Com fer plastilina?

Lectoescriptura funcional 

Vinga! Us animo a copiar en un full els ingredients de la recepta de plastilina, així la podeu penjar a la nevera per quan la vulgueu tornar a fer 😉

… Oi que heu escoltat el vídeo? heu estat atents a les mides?

Exemple de feina, no cal imprimir-la, gràcies

Fem MATEMÀTIQUES!!!

Quina mida hem fet servir per fer la nostra plastilina? Un pot de iogurt? Un got d’aigua? Quantes unitats? De quin ingredient hem posat més a la nostra recepta? I per posar l’oli, quin estri de cuina hem fet servir? Una cullereta potser? Quantes? Prenem nota per la nostra recepta.

EDUCACIÓ EMOCIONAL

Nosaltres que pensem molt en vosaltres en moltes ocasions ens preguntem…. Com estaran els nostres infants? Estem acostumats a parlar cada dia i us trobem molt a faltar…

Us enllacem un conte amb imatges que il·lustren molt bé els diferents estats d’ànim i l’anomenen.  Com us sentiu avui? Trobeu a faltar a algú? A qui teniu ganes d’abraçar? Segur que als avis, a la família,oi?

Conte d’emocions (per mirar acompanyat)

Des de casa us proposem una activitat dedicada a tots els avis/ àvies que segur teniu moltes ganes de veure.

Abans de fer aquesta activitat ens agradaria que escoltéssiu aquest conte tan bonic “Les paraules dolces”.

Les paraules boniques, aquelles més dolces hem d’aprendre a dir-les , a repetir-les que de molt segur moltes estan guardades al vostre cor, o com al personatge del conte, a sota de les galtes! Esperem que us agradi.

Conte: “Les paraules dolces”

ACTIVITAT “bústia de paraules boniques”

  • Necessitarem fer una capseta de cartró que decorarem al nostre gust  per guardar rètols amb paraules boniques que pensarem i escriurem en família.  Cal pensar-les plegats, ells ja coneixen algunes perquè ho hem treballat molt a la classe.
  • Tants rotllos de paper WC com membres de la família.  Cal fer un també pels avis, avi, àvia… segons el cas particular.  Els rotllos també els decorarem (pintura, ceres, retoladors..). Cada membre de la família farà el seu i li farem un de preciós pels avis.
  • Una base de cartró per enganxar-los si voleu el rotllo vertical o cola per enganxar-los entre ells horitzontalment.
  • Una vegada tinguem la nostra bústia familiar, ja podem fer missatges als més estimats i agafar les paraules boniques de la vostra capseta i les afegiu al missatge.
  • Tota la família a deixar missatges que surtin del cor, i no us oblideu dels avis que us estimen amb totes les seves forces!!!!!!   Ja queda molt poquet per fer-los arribar tots aquest missatges i dibuixos. Un petó ben fort a tots els avis dels nostres alumnes.  Muaaaaa!

MATEMÀTIQUES: SERIACIONS A LA CUINA

Pots fer seriacions de tres elements amb la fruita, coberts, verdures que tenia a casa.  Per exemple: taronja, pera , plàtan, taronja , pera , plàtan…

Sigueu creatius i envieu-nos fotos o vídeos.

SERIACIONS A LA CUINA

MOMENTS COMPARTITS A L´ESCOLA QUE PODEM RECORDAR

PER FER AMB TITELLES

Audició: “Qui te raó?” kabalevsky 

Ho podeu representar amb dos ninos o dos titelles.  Deixeu que els vostres fills us ho expliquin.

Audició per escoltar

Exemple amb titelles

US TROBEM MOLT A FALTAR!!!!!

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

Bon dia, esperem que tots/es esteu contents per què ja heu pogut sortit al carrer.

Segur que cada dia esteu fent les rutines diàries del temps, la data… Estem molt contentes de com aneu treballant, per això us enviem algunes activitats més.

LLENGUATGE

Castell de les lletres

Aquesta setmana la lletra que està desitjant arribar al castell per trobar-se amb les seves amigues, és la “S”. Sabeu, aquesta lletra li agrada arrossegar-se com una serp i en silenci, fent “sssssssssssss”. Quan arriba, les seves amigues no l’escolten i quan la veuen es posen molt contentes.

  • Sabeu que ja heu de posar a la capseta de les consonants algunes “S” amb lletra de pal i lligada
  • També a la capseta de les síl·labes heu d’anar afegint SO-PA, SAL, SU-MA, SAL-MÓ, SIS, SET,  SOL, OS, PAS-TÍS
  • Com sempre a la capseta de les paraules posarem SOPA, SAL, SUMA, SALMÓ, SIS, SET, SOL, OS, PASTÍS

I així anirem omplint l’armari de les PARAULES.

Us animem a que continueu jugant a formar paraules.

– Joc de picar paraules

Us donem unes quantes paraules que amb l’ajuda del papa o la mama les heu de classificar segons tinguin 1, 2 ó 3 cops (síl·labes). A  continuació les  haureu d’escriure al lloc que correspongui.

Les paraules són aquestes:

SOPA, SOL, LUPA, CASA, PATATA, OLI, POP, MALETA, PI, CUC, PILOTA, PA, POMA, PIPA, SIS, MA.

Us animem a que penseu altres paraules i les aneu picant esbrinant quants cops tenen.

MATEMÀTIQUES

Espai-Temps

Cliqueu aquest enllaç. A la Mariona. Nivell 1. Ho passareu genial.

Per tal de repassar les figures geomètriques treballades us proposem fer algunes o totes d’aquestes construccions.

Heu de dibuixar i retallar amb cartró per la figura 1 diferents formes: quadrat, cercle, triangle, rectangle, òval, estrella, cor…. i fer aquesta construcció o d’altres que us podeu inventar. La figura 2 la podeu fer amb cartró, cartolina o paper .

Figura 1

Figura 2

GRAFISME

Segur que a casa teniu paper de cuina amb diferents dibuixos i textures. Mireu quina activitat més entretinguda i bonica podeu fer. Heu d’anar pintant amb retoladors de diferents colors els puntets, figures, línies… que apareixen en els tovallons. Segur que cada família en té de diferents i els resultats seran diversos.

Aquí teniu un exemple de com ho podeu fer. A què és bonic?

US ANIMEM A QUE ENS ENVIEU LES VOSTRES OBRES D’ART, QUE DE BEN SEGUR SÓN PRECIOSES PERQUÈ SOU UNS ARTISTES.

Un petó molt gran de les vostres senyoretes.

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

Avui cantem i ballem una cançó que us agrada molt ! US ANIMEU??

EL JOAN PETIT QUAN BALLA:

 CLIQUEU L’ENLLAÇ!!

JUGAR A MANTENIR EL GLOBUS EN L’AIRE!

Inflar un globus i donar-li amb el palmell de la mà o amb rotllo de paper de cuina intentant que no toqui el sòl . Podem aprofitar per a anar comptant les vegades que ho fem.

PER RIURE UNA ESTONA!!

Posa una pilota de tennis (o una taronja) a la cama d’un parell de mitges, lliga-la al voltant de la cintura i intenta balancejar  el maluc per llençar els gots.

MUSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Petits i petites!

Ja heu descobert qui era PAU CASALS? Heu escoltat cançó del CANT DELS OCELLS? I quin instrument tocava? Si senyorets i senyoretes! Tocava un violí molt gran que es diu VIOLONCEL, en Pau Casals va ser un músic que va viure fa molt i molts anys al segle passat.

A continuació i per seguir una mica amb el fil d’aquest instrument que hem descobert aquests dies us proposem que escolteu aquest concert de violoncel que toquen els infants de l’escola de música, EL MUSICAL de Bellaterra.

CONCERT D’INFANT EL MUSICAL, AMB VIOLONCEL

Veureu que és una cançó que ens pot servir per relaxar-nos una mica ja que és molt suau i tranquil·la. Veureu també que és una edició que han fet els infants durant aquests dies de CONFINAMENT.

Tot seguit us convidem a escoltar aquesta audició – conte sobre en PAU CASALS que a través d’un conte ens explica la seva història i vida com a violoncel·lista.

HISTÒRIA D’EN PAU CASALS

Desprès d’escoltar totes les propostes de violoncel us proposem que amb aquest MARC Marc 1 per als meus dibuixos CLIQUEU L’ENLLAÇ creu el vostre quadre amb allò que us ha fet sentir la música… Coses que us heu imaginat, com era en Pau Casals, un violoncel, les emocions i sensacions que us ha despertat escoltar aquestes peces musicals… ÉS TOTALMENT LLIURE. Després el podeu retallar i penjar-ho en algun lloc per crear un petit espai de les vostres creacions. VOLEM TAMBÉ QUE ENVIEU FOTOS ALS CORREUS DE LES TUTORES I DE LA CRISTINA PER VEURE LES VOSTRES CREACIONS!

Per acabar, us convidem a escoltar aquesta cançó PER DESPERTAR L’ALEGRIA…

Fer-se gran: Escolteu bé la cançó. Quants oficis hi surten? Sabríeu trobar un gest per a cada un? EN DIU MOLTS, PODEU ESCOLLIR ELS QUE ANEU ESCOLTANT.

CANÇÓ FER-SE GRAN

 

ANGLÈS

RECUSOS/ACTIVITATS

Aqui teniu les propostes per aquesta setmana, CLIQUEU ELS ENLLAÇOS PROPOSATS MÉS A BAIX.

P3- setmana del 11 al 15 de maig

P4- setmana del 11 al 15 de maig

P5- setmana del 11 al 15 de maig

Hi ha força activitats, aneu fent mica en mica. Veureu també que hi han diferents formats i jocs TICS per poder anar fent.

 

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Sobretot als més menuts, us volem convidar a veure un conte molt bonic, acompanyat d’una preciosa música, que ens explica coses dels animals de granja.

CLICANT A L’ENLLAÇ

També creiem que a tots us  agradarà aquesta versió reduïda de “El llibre de la Selva”, per gaudir-ne.

CLIQUEU A L’ENLLAÇ

I per acabar, us deixem un enllaç amb el que repassem les estacions de l’any, que tant treballem a l’escola, ple de dites i cançons, moltes de les quals coneixeu, amb el que gaudireu molt!

CLIQUEU A L’ENLLAÇ

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>