ACTIVITATS D’INFANTIL PER LA SETMANA DEL 01 AL 07 DE JUNY #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA del 01 al 07 de juny 

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

Hola! Com esteu?

De nou ens trobem per aquí!

Aquesta vegada volem que gaudiu amb aquesta cançó – conte! Ja veureu com és de divertida i com s’encomana el ritme!

EL GRILL GALDRIC. PAÍS DE XAUXA (Original)

 

ENLLAÇ GRILL GALDRIC

TREBALLEM LES EMOCIONS

Amb aquesta activitat tan bonica podreu treballar les diferents emocions mitjançant les expressions de les cares. No necessiteu més que cartró i retoladors per poder fer les cares: alegria, tristesa, sorpresa, por…

Una vegada fetes les cares tallem per la meitat deixant separats els ulls i la boca. També podem fer-ho amb els infants fent que reprodueixin davant un mirall l’emoció o sentiment triat.

ENLLAÇ EMOCIONS

RECEPTES DE CUINA: FEM GELATS!!

Cuinar amb nens a l’estiu pot resultar molt divertit, entretingut i saludable. Totes les propostes de gelats que us hem portat admeten variants, els hi podeu canviar les fruites, posar els iogurts de diferents gustos, canviar el iogurt per un formatge fresc… o decorar-los amb els ingredients que més us agradin.

Ens agrada menjar gelats durant tot l’any, però ara, amb aquesta calor que diuen que ja es queda, sembla que els gelats passin d’allò més bé. Avui us hem portat 7 gelats variats preparats per nens. Tots són molt fàcils de fer i els nens es poden divertir a la cuina. N’hi ha per a tots els gustos, fins i tot els que podríem dir “falsos gelats” de cereals o brownie que, menjats punxats en un pal, tenen l’aspecte d’un gustós gelat.

Per fer aquest tipus de gelats de pal podeu fer servir els motlles de silicona o de plàstic que hi ha al mercat, en trobareu de moltes mides i dissenys, n’hi ha que no són gens cars. Una altra opció és la de guardar els pots de danoninos o gots de plàstic petits  i fer-los servir com a motlles per als vostres mini gelats.

ENLLAÇ RECEPTA 

ANEM A ENFILAR

Per fer aquesta activitat podem fer servir espaguetis, pals de pinxo, pals trobats al parc,…i enfilar-hi peces petites, amb canyetes tallades a trossets, macarrons, pistons, rulos de cabell…

També podeu fer servir rotllos de paper del wàter, fer forats i passar les canyetes per a dins d’aquests. Mireu les imatges.

PINTEM AMB BASTONETS

Amb fulls i pintures podem pintar fent servir bastonets de cotó, podem utilitzar-los a mode de pinzell o bé anar fent puntets i creant la nostra producció. Mireu, mireu:

LES LLETRES A L’ART

Us proposem una activitat per fer en família: ara no podem anar a museus i gaudir de la visita, però podem apropar una miqueta l’art a casa amb aquesta proposta: Les lletres a l’art. Obriu bé els ulls, haureu de descobrir les lletres que s’amaguen entre línies, formes i colors. Endavant entreu i busqueu!!!

ENLLAÇ DE LES LLETRES A L’ART

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

PER COMENÇAR LA SETMANA AMB BON RITME 

Gaudim d’aquesta música ballant i movent el cos per tota la casa .

preparats!!

Que comenci la música de GLAUCS

ENLLAÇ MÚSICA GLAUCS

I podem seguir amb Gertrudis

ENLLAÇ MÚSICA GERTRUDIS

EXPERIMENTEM?

CONCEPTES: SURAR O ENFONSAR

Amb aquesta activitat pretenem que els vostres fills i filles puguin experimentar la flotabilitat de diversos objectes i materials d’ús quotidià i que comencin a reconèixer algunes de les característiques que poden explicar. Per què alguns suren i d’altres s’enfonsen?, que expressin les seves pròpies hipòtesis i les posin a prova. Que registrin i treguin conclusions.  Ho podeu fer amb família, fer hipòtesis conjuntes, debatre…

Hem d’omplir un gran recipient transparent d’aigua (pot ser una garrafa d’aigua tallada per la meitat)  i podem posar-hi diferents objectes que tinguem a casa: des de boles de plastilina, culleres de metall, gots de vidre, pilotetes, taps de suro, clips, esponja, pot de plàstic, goma d’esborrar, retoladors, joguines, ou, llimona, fulla d’enciam. vaixell de paper…etc.

Posem nom al que passa (vocabulari surar /enfonsar): surar si es queda a la superfície  i enfonsar si se’n va al fons del recipient.

CLASSIFIQUEM?

Podem fer dos  rètols a un paper que posi SURAR  I a l’altre  ENFONSAR.  Posem cada objecte al seu lloc segons si s’ha enfonsat o no.  Quants objectes s’han enfonsat? Quants suren? A quines conclusions heu arribat?  Ja ens les explicareu!

REPTE! 

Ara que ja teniu l’ou a l’aigua… sura o s’enfonsa?  Poseu-lo en un got a part i tireu sal a l’aigua… Què ha  passat?

MATEMÀTIQUES. BLOCS LÒGICS

Recordeu les targetes i fustes de figures geomètriques dels diferents colors i mides?

Aquí va una pista. Donam un cercle vermell petit…. o una figura que no sigui petita però que sigui de color blau…

A casa podeu fer l’activitat oralment si no teniu les cartes. També les podeu fabricar.

Aquí teniu els atributs per imprimir i així podeu demanar que dibuixin la peça que li demaneu.  L’atribut GRUIX / PRIM si no teniu els blocs físics no els podeu fer servir.

Aquí teniu una activitat per jugar a l’ordinador. Les últimes activitats són més difícils però no dubteu en demanar ajuda!

ENLLAÇ JCLIC PER JUGAR ALS BLOCS LÒGICS

DIBUIXEM?

Dibuixarem MONSTRES!

Necessitem un DAU i ganes de dibuixar!

Fem una llista de les parts del cos que dibuixarem i amb un dau anem dibuixant les parts del cos que aquest ens indica.  Al final li podem posar nom al nostre monstre.

ACTIVITAT ARTÍSTICA

Aprofitant que el dia 18 de maig va ser el dia internacional dels museus,  podem “construir” un museu penjant en un racó de la casa (habitació, rebedor…) les vostres obres d’art i escultures. Un cop exposades les  voleu compartir amb nosaltres i així tots junts recorre i gaudir del vostre museu? Doncs esperem les vostres increïbles fotos.

FEM MEMÒRIA

La nostra última activitat realitzada dins l’escola va ser un quadre de Pablo Ruiz Picasso titulat “Mano con ramo de flores”

VOLEU FER DE PICASSO?

Podeu fer un ram de flors amb paper ,pasta de sal , plastilina, amb oueres,…com millor creieu i a posterior que us facin una foto de les vostres mans amb el ram. Després trieu un nom per la vostre obra d’art. Endavant artistes!!

EDUCACIÓ EMOCIONAL:  CONTE

Aquesta setmana us proposem un conte preciós que explica la història d’un nen que li agrada fer una cosa que nosaltres a l’escola ens fèiem sovint… què serà? Tot i que “això” que tan li agrada fer al protagonista ara no sigui possible, esperem que ho sigui aviat.  Ara reserveu les vostres per les persones que més us estimen, els vostres pares, mares i germans, avis,…

Construïm la paraula ABRAÇADES

Quines vocals necessitem?

Coneixes les altres lletres? Quin so fan?

Aquí va una pista:

ENLLAÇ A LA PISTA…

CONTE 

La màquina de fer abraçades

ENLLAÇ AL CONTE

JOC DE MANS

Escolteu amb atenció i intenteu fer els gestos amb les mans.

ENLLAÇ AL JOC DE MANS

REPTE FAMILIAR!

Esperem que us ho passeu molt bé, estigueu molt atents.  No és fàcil! adapteu les propostes als més petits de la casa!

ENLLAÇ AL REPTE

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

LLENGUATGE

Castell de les lletres

– Aquesta setmana la lletra que està  arribant al castell per trobar-se amb les seves amigues, és la “F” i la “f”. Sabeu, avui és el seu aniversari  i quan arriben al castell totes les seves amigues les estan esperant  per cantar-li la cançó i felicitar-les. Li han fet un pastís preciós amb les 6  espelmes. Les bufen  i fan fffffffffffffffffffffffff i les apaguen totes. Fan una festa i s’ho passen d’allò més bé.

– Sabeu que ja heu de posar a la capseta de les consonants algunes “ F ” amb lletra de pal i lligada

– També a la capseta de les síl·labes heu d’anar afegint: FO-CA, FUM, FEI-NA, FOC, FA-MÍ-LI-A, FIL, CA-FÈ, FES-TA ( de pal i lligada)

– Com sempre a la capseta de les paraules posarem FOCA, FUM, FEINA, FOC, FAMÍLIA, FIL, CAFÈ, FESTA…. i així continuarem omplint l’armari de les PARAULES.

Segur que esteu aprenent molt jugant amb aquests cartronets que aneu incorporant als que ja teniu.

Treballem les rimes

Algunes paraules tenen la mateixa terminació i el seu so pot tenir, al llegir-les juntes, certa musicalitat com orella-estrella, esquirol- cargol, maleta-bicicleta….  Amb l’ajuda dels pares podeu buscar d’altres.

Us proposem fer aquestes fitxes per treballar les rimes.

FITXA DE LES RIMES

MATEMÀTIQUES

– Us tornem a deixar algunes fitxes de matemàtiques per que les aneu combinant amb les altres activitats manuals i/o interactives que anem posant.

FITXA UNIR PUNTS 2

FITXA NUMERACIÓ I QUANTITAT

FITXA COPIAR QUADRE

Us proposem fer una passejada per casa vostra i trobar diferents objectes , joguines, capses, menjars…. que tinguin aquestes formes. A veure si almenys trobeu un de cada. Us animem a que ens envieu una foto.

– Per que seguiu treballant aquestes formes, us proposem un joc interactiu, que us ajudarà a conèixer-les millor.

CLIQUEU AQUEST ENLLAÇ

EDUCACIÓ EMOCIONAL: El dau de les emocions.

Us proposem fer la  manualitat de muntar un cub seguint aquests passos:

– Retalla el dau.

– Monta i enganxa el dau amb l’ajuda dels pares.

– Tira el dau i explica en quin moment ets sent com el nen o la nena que t’ha sortit.

– També pots imitar l’emoció.

FITXA EL CUB DE LES EMOCIONS

DIBUIX AL NATURAL

Observant objectes, aliments, joguines, plantes, persones… ens adonem de com són i de les seves peculiaritats. Us proposem fer un dibuix al natural. Agafeu el que us agradi, el poseu al davant vostre i amb un full i un llapis, a dibuixar!!! Després el podeu repassar amb retolador i pintar. Aquí en teniu uns models del que podeu fer.

RECEPTA DE CUINA

Aprofitant les fruites que tenim de temporada us proposem fer una melmelada de Maduixes.

Us enviem una fitxa per que podeu completar aquesta recepta tan bona.

Bon profit!!!!

RECEPTA DE CUINA

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

I aquesta setmana…

BALLEM UNA COREOGRAFÍA CASA!

Fem una petita coreografia per els més petits amb la cançó de “Madre Tierra”, ja veureu quin ritme!

CLIQUEU A L’ENLLAÇ!

TREPITJAR PAPER

Agafeu papers de diaris i folis de colors i els escampeu per tot l’espai. Si us animeu podeu muntar un circuit per tota la casa. Els papers hi han d’estar uns al costat dels altres, de tal manera que heu de travessar saltant o passant de paper a paper, podeu fer circuits diferents deixem volar la vostra imaginació!!

DESTRUÏEM LA TORRE?

Necessitem uns quants gots de plàstic per a poder construir una torre, després la destruirem  bufant o amb una pilota petita .

 

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Petits i petites de Las Seguidillas! Per aquesta setmana a música us recomanem que feu:

Audició per escoltar i practicar…

Seguint una mica amb el treball corporal iniciat durant el curs us proposem que feu aquesta activitat que consisteix en picar de mans segons estigui la patata al plat! Si si… La patata al plat! Tal i com podreu veure en el vídeo l’activitat consisteix en picar de mans o estigui la patata posada, fer silenci (no picar) on no hi hagi res i tenir en compte el número de vegades que picarem de mans segons hi hagi 1 o 2 patates. Aquesta activitat es pot adaptar segons els materials que disposeu a casa, es poden posar pomes, pastanagues… O altres com boletes de plástilina, boles de paper, culleres… O qualsevol objecte que sigui quantificable.

ENLLAÇ AUDICIÓ

Aquesta activitat és una activitat fantàstica per introduir als infants en el llenguatge musical i els seus dictats. Elements com les notes musicals representades en el nostre picar de mans i el silenci com a element fonamental en la música.

Si us ve de gust us podeu gravar i ens ho compartiu!

Ball per moure el nostre cos!

La setmana passada us vam recomanar com a BONUS escoltar la cançó “Del ball de la civada” per escoltar-la per quan arribi el joc final… Doncs aquesta setmana a banda d’escoltar-la la ballarem! Us proposem fer-ho així:

ENLLAÇ AL BALL

Estan a casa no tenim els nostres companys i companyes… La podeu ballar amb els pares i germans/es i si no… Doncs ho feu vosaltres sols sense fer rotllana clar! Això ho farem amb els companys i companyes a l’escola. NO CAL QUE FEU TOTS ELS PASSOS, es a dir volem que escolteu i que balleu una miqueta la cançó, però fent-la sempre al vostre ritme i manera. La nostra intenció és que la gaudiu a tope!

– I com a BONUS per escoltar i fer properament el JOC MUSICAL D’ENDEVINA EL QUE SONA… Escolteu aquestes dues cançons:

– Sóc un cuiner:

ENLLAÇ CANÇÓ “SÓC UN CUINER”

– La lluna, la pruna:

ENLLAÇ CANÇÓ “LA LLUNA, LA PRUNA”

 

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

Hello nens i nenes de Las Seguidillas, per aquesta setmana us deixem per fer aquestes activitats:

P3- setmana del 1 al 5 de juny

P4- setmana del 1 al 5 de juny

P5- setmana del 1 al 5 de juny

 

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Aquesta setmana tornem als contes en format de curts, el següent és “Dia i nit”, en aquesta història ens fan veure com ens sentim davant el que és diferent u oposat a nosaltres, i com, si donem l’oportunitat d’obrir-nos i conèixer el que és diferent, sempre tenim l’oportunitat de guanyar, sumar i créixer. És un relat imaginatiu, que només amb imatges i música explica molt bé els sentiments humans, us convidem a veure’l.

CLIQUEU AQUEST ENLLAÇ

El següent curt farà les delícies de molts/es de vosaltres, que sou uns grans fans del món animal, i en particular dels dinosaures, aquella espècie espectacular que existí fa molts, molts anys.

En aquest relat entenem que  quan som petits ens agrada viure la vida com una aventura, i veiem com els adults ens guareixen de tots els perills que ens envolten i ens ajuden a créixer i fer-nos grans.

La recreació de moltes classes de dinosaures us agradarà.

CLIQUEU AQUEST ENLLAÇ

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>