TERRITORI EDUCADOR ENS MENGEM LES VALLS, un projecte engrescador!

TERRITORI EDUCADOR: Ens mengem les valls

El GAL Associació per a la Gestió del Programa Leader Ripollès Ges Bisaura presenta el projecte estratègic “Territori Educador. Ens mengem les valls”, que abasta tot el seu territori.

El GAL Associació per a la Gestió del Programa Leader Ripollès Ges Bisaura presenta el projecte estratègic “Territori Educador. Ens Mengem les Valls”, que abasta tot el seu territori.

Aquest territori es caracteritza per disposar d’una gran diversitat de recursos naturals i paisatgístics d’alt valor, que generen productes endògens vinculats a la producció primària i en consonància amb el sector secundari i terciari, esdevenint la punta de llança d’aquest territori rural i de muntanya.

L’objectiu d’aquest projecte és promocionar una nova cultura d’alimentació sana, de qualitat i de proximitat a la població local a través de l’escola. Aquest objectiu general es concreta en quatre objectius específics:

• Esdevenir un territori educador, crear vincles entre la comunitat educativa i els agents socioeconòmics del territori per a promoure la sensibilització en valors vinculats al desenvolupament econòmic local a les escoles, i millorar el coneixement dels reptes estratègics del territori per part dels docents.
  • Afavorir el consum de proximitat a través de la generació d’un sentiment de pertinença i identitat entorn al producte local i l’activitat tradicional del territori, que es vincula amb la línia d’actuació relativa a la innovació, l’empresa i l’emprenedoria.
  • Promocionar els productes agroalimentaris locals de qualitat i
  • Incentivar la cuina de muntanya vinculada a la pagesia.

CICLE INICIAL     CICLE MITJÀ   CICLE SUPERIOR   EDUCACIÓ INFANTIL

1. Itziar Bonastre

La visita m’ha agradat, ubicació no està malament i l’entorn és molt maco, encara que hi haguessin algunes “pastiferades” al terra.

L’animal l’animal que em va agradar més va ser el gos perquè no hi havien gaires animals només vaques, gallines, toros i el gos.

Degut a tot aixó crec que controla 150 vaques, tres toros, gallines, el menjar i sembrar no és tan fàcil com sembla.

El que m’ha cridat més l’atenció ha set la quantitat de vaques que poden arribar a tenir.L’altre dia va néixer un vadell i el nom que a mi m’agradaria que li posesin és xala.