Què és l’AFA?

L’AFA (Associació de Famílies d’Alumnes) és una entitat sense ànim de lucre que agrupa les famílies de l’alumnat de l’escola Segimon Comas.

L’associació està legalment constituïda i registrada al Registre d’Entitats de Catalunya amb el número 2231, amb CIF G58224841, i les seves funcions estan regulades pel decret 202/1987, de 19 de maig, de la Generalitat de Catalunya.

L’AFA Segimon Comas està federada a l’aFFac (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya).

L’associació gestiona els serveis que s’ofereixen fora de l’horari lectiu i que són imprescindibles per a la conciliació familiar: les activitats extraescolars i l’acollida. També és l’espai a través del qual les famílies poden fer sentir la seva veu i participar en el projecte educatiu de l’escola.

A més, l’AFA :

• Dóna suport als familiars, mestres i alumnes i també als òrgans de govern del centre en tot allò que contribueixi a la millora de la qualitat de l’ensenyament.
  • Promou la participació dels familiars a la comunitat educativa potenciant la seva implicació en el funcionament del centre.
  • És el principal interlocutor que tenen els mestres i els equips directius per tractar els temes que afecten a tot el col·lectiu de famílies.
  • Participa en la presa de decisions i en el govern del centre mitjançant un representant al consell escolar de centre.
  • Orienta a les famílies en l’exercici dels seus drets i obligacions com a membres d’un centre educatiu sostingut amb fons públics.
  • Administra i gestiona els recursos que s’inverteixen en millores per a l’escola, l’educació i la socialització de tots els nens i nenes.

L’AFA també representa les famílies davant d’entitats i administracions vinculades al món de l’educació, com són l’Ajuntament, l’aFFac i el Consell Comarcal d’Osona.

Com funciona

L’AFA s’estructura en una junta directiva i en diferents vocalies de treball. La Junta està formada per un president/a, un secretari/a, un tresorer/a i els vocals. Tant els membres de la Junta com el de les vocalies són pares i mares de l’escola que s’han presentat voluntàriament per col·laborar en l’associació de famílies de la nostra escola. Cap càrrec és remunerat. Els membres de la Junta han de ser ratificats per tots els socis i sòcies en l’Assemblea general anual.

Junta 2023/2024

Presidència: Jose Sarmiento.

Secretaria: Maria Guzman.

Tresoreria: Anna Cano i Raquel Rincón.

Vocals: Sandra Font, Elisabeth López, Eva Serra, Hans de la Cruz, Laura Pujol, Núria Cunill, Roser Masgrau, Xevi Casacuberta, Esther Domenge, Rosa M. Haro i Simona Mariyanova.

Les vocalies

Les vocalies són equips de treball que gestionen els serveis i les activitats de l’AFA. La nostra AFA compta amb cinc vocalies: Comunicació, Activitats i voluntaris, Extraescolars, Tresoreria i Necessitats escola.

Portaveu vocalia de Comunicació: Anna Cano

Portaveu vocalia d’Activitats i voluntaris: Roser Masgrau

Portaveu vocalia d’Extraescolars: Elisabeth López

Portaveu vocalia de Tresoreria: Anna Cano

Portaveu vocalia de Necessitats escola: Eva Serra

Les assemblees

La Junta de l’AFA es reuneix periòdicament en assemblees, que poden ser ordinàries i extraordinàries, i que són obertes a tots els socis i sòcies. Tots els socis i sòcies tenen dret de vot. Si no poden assistir a l’assemblea, poden delegar el seu vot en un altre soci/a, sempre que signin el full de delegació de vot.