Aquest trimestre hem treballat els nombres decimals, veient ben bé quina és la part entera i la decimal (darrera de la coma). Hem anat analitzant tots els nombres que ens envolten dia a dia i que sense adonar-nos-en veiem que són nombres decimals. També hem aconseguit entendre la relació que hi ha entre alguns d’ells, com el cas de les fraccions amb els decimals (p. ex. 1/2 = 0,50).
Alguns bons exemples que han anat sortint a l’aula són: quan tenim febre, quan ens prenem un medicament, quan mirem la temperatura de l’entorn, o quan posem l’aire a condicionat o la calefacció, quan cuinem, quan fem compres o paguem, quan mesurem o calculem pesos, capacitats, distàncies, , la nota dels exàmens, etc.).
Aquí us adjuntem algunes imatges de la penúltima sessió de matemàtiques on vam mesurar la pròpia alçada amb una cinta mètrica i vam ordenar-les de petita a gran i a la inversa. També vam buscar quin era el nombre del davant i del darrera de cada mesura, i vam classificar-les en una recta numèrica. Va ser un treball individual i amb equip, estàvem tots molt engrescats, i va ser una altra manera d’aprendre; més amena i divertida!

