Història

La nostra escola, en la seva ubicació actual, neix amb el poble de Sant Jordi, quan  les aigües del  pantà  inunden els pobles de La Baells i Sant Salvador de la Vedella. Fins llavors, cada nucli de població del municipi havia tingut la seva pròpia escola. Eren escoles molt petites (només s’hi podia estudiar la primària d’aquella època)  i algunes depenien de l’empresa minera, com la de la colònia de Sant Josep. Quan els alumnes es feien més grans i volien continuar estudiant (als 9 o 10 anys) havien de marxar a fora del municipi per fer el batxillerat. Quan construeixen el nou poble a envistes de l’ermita de Sant Jordi, l’any 1979, també hi construeixen la nostra escola, que concentrarà els alumnes de tots els pobles i colònies del municipi, així com alumnes dels municipis veïns de La Nou de Berguedà i Fígols.