Projecte educatiu

TRETS D’ IDENTITAT. PRINCIPIS PEDAGÒGICS.

L’ escola Sant Jordi de Mollet del Vallès és un Centre Educatiu de titularitat pública, depenent del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Imparteix els nivells d’Educació Infantil (nens i nenes de 3 a 6 anys) i Primària (nens i nenes de 6 a 12 anys).

PRINCIPIS PEDAGÒGICS

1. Entenem el Centre Escolar com un sistema obert. Per tant, l’acció educadora que desenvolupem està oberta i incorpora la col·laboració dels pares i mares i, de les institucions culturals i socials de l’entorn.
  2. Entenem la funció del sistema educatiu com el mitjà per desenvolupar totes les capacitats de les persones per tal que sàpiguen intervenir de forma crítica i responsable en la transformació i millora de la societat.
  3. Entenem l’educació com un procés complex que inclou les diferents dimensions del desenvolupament de la persona: social, interpersonal, personal i intel·lectual.
  4. Ens definim com a escola catalana, amb l’objectiu de fer dels nostres alumnes ciutadans i ciutadanes integrats a la societat on viuen, arrelats al país i amb un coneixement de la llengua i la cultura pròpies de Catalunya.
  5. Entenem que la llengua, la religió, la cultura o el grup econòmic-social de procedència no han de ser motiu de discriminació, sinó d’enriquiment. Per tant, ens definim com escola integradora i plural, que promou el respecte i la tolerància, tot valorant i aprenent el que ens aporten les diferents persones i cultures.
  6. Ens regim pel principi de coeducació, entenent-la com l’educació per a la igualtat sense cap mena de discriminació per raó de sexe.
  7. La nostra metodologia es fonamenta en:
    1. La realitat immediata de l’alumne com a objecte d’estudi i d’intervenció educativa.
    2. L’aplicació d’una dinàmica motivadora, participativa, activa i de descoberta a l’aula, tot utilitzant les capacitats que desenvolupen les diferents àrees curriculars.
    3. La presentació dels nous continguts a partir de la realitat propera i dels coneixements previs de l’alumne, de manera que es puguin arribar a establir aprenentatges significatius que incrementin i facilitin la construcció d’estructures i esquemes mentals el més interrelacionats possible.
    4. La consideració dels aspectes actitudinals de l’alumne.
    5. El respecte i la consideració per les diferències individuals.
    6. El tractament adequat al ritme evolutiu i a les capacitats de cada alumne.
    7. L’accés a les noves tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement.