A la comunitat de Petits, després del pati treballem per multipropostes. Són moments en que s’ofereix als infants activitats diverses, adaptades a diferents ritmes de treball i interessos. Els infants trien lliurament quina proposta volen realitzar i poden anar canviant-la, sempre i quan hagin finalitzat l’anterior (si és que aquesta té una finalització) o hagin mostrat esforç i constància. Aquests moments de multiproposta permeten a la mestra (o les mestres, perquè en molts d’ells som dues a l’aula) detectar les àrees que desperten major interès en cadascú dels infants per tal de poder anar adaptant futures activitats a plantejar.
Aquesta setmana a la classe dels Superherois i les Superheroïnes hem ofert propostes molt variades. Algunes són molt senzilles i no requereixen de l’acompanyament de l’adult, altres no. L’alternança i coexistència a l’aula dels dos tipus de propostes permeten un acompanyament als infants més individualitzat. També els nivells de dificultat entre les propostes eren molt variats, per tal d’ajustar-los al nivell de repte que cada infant demana. Hem realitzat, des d’activitats d’identificació quantitat-grafia i dictats muts (iniciant procés d’identificar alguns sons només amb els infants que actualment mostren interès en fer-ho, ja que no hi ha cap pressa) fins a experimentació amb cigrons de colors a la taula sensorial que vam demanar en préstec a la classe dels unicorns, passant per jocs de lògica (Camelot, Mini Arco) o d’atenció i observació (Identificar la silueta d’una imatge i el joc de taula “La escalera encantada”, puzzles i encaixos…). Us deixem algunes imatges del passat divendres.