Història

L’escola neix cap a mitjans dels anys seixanta, com a Centre parroquial. A partir de l’any 1984 passa a formar part de la xarxa d’escoles públiques del Departament d’Educació de la Generalitat. Aleshores canvia d’emplaçament, utilitzant els antics “barracons” de l’Institut Frederic Mompou.

Durant més d’un curs i mentre durà la construcció de l’actual edifici, la nostra escola va estar ubicada provisionalment en els locals que abans albergaven l’Acadèmia Sant Vicenç, al centre del poble. El curs 1996-1997 és el primer que es realitza íntegrament a les actuals instal·lacions  del centre.

El dia 5 de juny de 2010 vàrem celebrar el 25è aniversari de l’escola, amb diferents activitats, que es van iniciar per Sant Jordi, i van continuar fins la celebració de la Festa.

Per l’escola poder celebrar 25 anys va representar molt més que una festa, va ser la trobada d’antics i actuals alumnes, mares, pares i mestres, entitats, autoritats…..persones que, en definitiva, van estar d’una manera o altra, vinculades  l’escola.

Va ser el reconeixement a tota la comunitat educativa de la nostra escola, perquè en definitiva, és la col·laboració de  tots/es, el que fa possible l’objectiu de continuar avançant en l’ensenyament per un projecte de futur.

Vàrem comptar amb la presència de diferents personalitats, la Sotsdirectora de Serveis Territorials, inspecció d’ensenyament, l’alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, regidors, i tècnics d’educació de l’ajuntament.

Després d’aquesta celebració, ens va quedar un record molt positiu  de tot el que es va fer, i es va viure……

El nostre gegant Tonet, les llampants samarretes taronges, el calendari amb totes les persones de l’escola, l’Auca, les cançons, l’audio-visual, l’arbre i la placa ….. i sobretot els records dels dies passats havent  gaudit en l’esforç per fer l’escola una mica més nostra , fent un lligam entre passat i present, que ens serveixi per continuar en la tasca diària d’aprendre i  formar-nos com a persones cada dia millor,

Ha passat el temps, i es una satisfacció, veure com antics alumnes tornen al centre per portar-hi els seus fills i filles, per continuar compartint vivències inoblidables….. perquè a  l’ escola  ensenyem a conviure amb la gent, respectar les idees i la manera de fer dels altres, a  l’ hora que ens plantegem nous reptes per continuar avançant en un ensenyament de qualitat.

Un agraïment molt especial per totes les persones que d’alguna manera han format part de la història de la nostra escola…..

Perquè l’escola som tots!!!