Visita virtual de l’ Aitor Roger – Tècnic Arxiu Municipal

L’ Aitor Roger, tècnic de l’ Arxiu de Blanes, ens ha visitat virtualmen i ens ha explicat moltes cosesvisita Arxiu i diari de reflexió la nostra vila i la plaça del mercat. Ha estat una visita molt interessant, ens han explicat moltes coses sobre la nostra història més propera i on estan arxivat els documents.

Us deixohttps://photos.app.goo.gl/rmMZJZApKtJcM3BHA

Moltes gràcies Aitor! …

A classe hem escrit un diari de reflexió…… fixeu-vos tot el que hem après…..

Diari de reflexió Xerrada Virtual amb Aitor Roger de l’ Arxiu Municipal

1.Que l´arxiu cada dia rep nous documents.

2.L´any 1599 es va canviar de lloc el mercat al carrer ample fins l´any 1914.

3.Abans l´ajuntament es deia universitat.

4.Abans no es pagaven els impostos perquè la gent vingués a vendre i a comprar i d´aquesta manera atreure els pobladors.

5.Després, per anar al palau amb més facilitat amb els carruatges, els Cabrera van arreglar les carreteres.

6.Els romans vivien en una muntanya, però en el segle XIII van baixar a Blanes.

7.En el carrer on esta situada la Font Gòtica, abans era un passeig perquè no es podia passar per les cases i per això ara es un carrer públic.

8.El castell de Sant Joan abans es deia Forcadell.

9. La plaça del mercat es diu d’aquesta manera perquè abans estava a una plaça i es van acostumar a dir-li així.

10. L’any 1914 el Carrer Ample va començar a ser transitable pels vehicles i es va passar a fer plaça al Passeig de Dintre.

11. La primera escola de la vila va ser l’ escola Joaquim Ruyra que se l’anomenava “La Vila” i encara avui en dia li diem així.

12. Hi ha milions de documents a l’ Arxiu Municipal.