Com podem conèixer la nostra història?

Al llarg del primer trimestre, els nens i nenes de cinquè ens hem fet experts i expertes en algunes de les etapes de la història de la humanitat, concretament la Prehistòria i l’Edat Antiga.

Vam iniciar el projecte amb la pregunta “Com podem conèixer la nostra història” i tot parlant vam recordar que hi havia persones que s’encarreguen d’investigar la història i trobar les restes del nostre passat: els i les historiadores i els i les arqueòlogues. Així que vam decidir muntar el nostre propi museu arqueològic a l’escola.

En primer lloc vam haver d’esbrinar què era això de la línia del temps o eix cronològic, vam haver de situar les etapes de la història de la humanitat i vam investigar sobre aquestes en equips fent ús de llibres de consulta, pàgines web… Amb tot això, hem preparat exposicions per als nostres companys i companyes, així com diferents elements que hem exposat al nostre museu.

També vam visitar de primera mà alguns jaciments de la zona: el jaciments del Padrets de Blanes, el primer assentament romà del poble; i el jaciment grecoromà d’Empúries. Teniu un altre article al web de l’escola on podeu veure les fotos d’aquesta visita.

Ha sigut un treball d’investigació llarg, en el que hem trobat diferents entrebancs que hem anat solucionant. Així com força creatiu per pensar la millor manera de mostrar a la comunitat com és el nostre passat.

Finalment, vam poder obrir les portes del museu el passat divendres 15 de desembre i creiem que va ser tot un èxit. A més, vam comptar amb uns i unes artistes convidats, els nens i nenes de segon que, tot treballant l’element del FOC, van investigar sobre el seu origen a la Prehistòria.

Si voleu veure algunes fotografies del procés i el resultat del nostre projecte, us deixem l’enllaç a la següent imatge.