BIOTECNOLOGIA AMB MERITXELL MORENO

Dilluns els alumnes de Cicle Superior hem tingut el plaer d’escoltar una conferència a càrrec de la biotecnòloga Meritxell Moreno.

Per començar ens ha explicat tot el que hem d’estudiar si de grans volem ser científics i científiques com ella. També ens ha recomanat estudiar llengües com l’anglès i si ens és possible viatjar i formar-nos en un país estranger.

A continuació ens ha parlat de la importància que té la Biotecnologia en la nostra vida diària i sobretot en el que fa referència a la cuina, ja que aquesta ciència hi té moltes aplicacions. Per demostrar-ho, ha necessitat tres voluntàries per poder fer un experiment sobre FERMENTACIONS en el qual hem afegit diferents tipus de llevats (fongs) en unes ampolles que hem  tapat amb un globus. Ens ha sorprés molt que els globus s’han inflat.

La conferència ha acabat d’una manera molt dolça: la Meritxell ens ha regalat caramels!

Les famílies també podeu fer a casa un altre experiment que ens ha proporcionat la Meritxell:

Fem iogurt a casa

-Fer sota la supervisió d’un adult-

Ingredients – Per a 1 litre de iogurt

• 1 litre de llet
  • 1 iogurt natural 125 ml
  1. Escalfa el forn a 50 graus.
  2. Escalfa la llet a uns 45 graus en un cassó al foc. Si disposes de termòmetre de cuina et vindrà molt bé*. La llet ha d’estar calenta però que, si la toques amb el dit, puguis suportar la calor.
  3. Col·loca un iogurt dins d’un bol i afegeix la llet removent amb una cullera.
  4. Deixa que el iogurt fermenti. Tapa el bol amb paper film i introdueix el iogurt en el forn apagat. El forn anirà perdent temperatura, però el iogurt anirà fermentant amb la calor que queda.
  5. Després de 9-12 hores en el forn, tindràs el iogurt llest.
  6. Pots repartir el iogurt en pots de vidre i guardar-los en la nevera ben tapats. Veuràs que el iogurt acaba d’espessir en la nevera.

* Si no disposes de termòmetre pots guiar-te pel teu propi tacte (un adult). És fàcil, la llet està calenta i no crema en tocar el cassó en el qual l’he escalfat.

• Pots guardar el iogurt en la nevera en pots grans o en potets individuals llestos per a consumir.
  • Dins la nevera, aguantaran perfectament dues o tres setmanes encara que ja t’asseguro que els consumiràs abans.

MERITXELL MORENO