Pas a Pas- CINEMA en CURS

Com sabeu des de fa anys, la nostra escola participa del projecte “CINEMA en CURS” un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema en escoles i instituts, amb un doble objectiu: apropar infants i joves a l’art cinematogràfic i explorar les potències pedagògiques del cinema en l’àmbit educatiu. Iniciat a Catalunya el 2005, ha anat creixent en tots els àmbits, ha rebut reconeixements arreu, i actualment es desenvolupa també a Galícia, Madrid, el País Basc, Alemanya i Xile, a més d’algunes experiències a Mèxic, Eslovènia i Lituània.

I així doncs, després d’un curs de cinema, els passat 9 i 18 de juny, el grup de 6è de l’espai 6 vàrem presentar el nostre film “Pas a pas” a la Filmoteca de Catalunya i a Cine Ribes respectivament.

Van ser unes jornades molt emocionants ja que a la Filmoteca el vam presentar conjuntament amb altres alumnes (també participants d’aquest projecte) on el discurs era compartit (parlar, sentir i estimar el cinema) diferent però molt emocionant també, va ser la presentació a Cine Ribes on el discurs anava dirigit a les famílies i a d’altres companys/es de 6è.

Amb aquest article volem compartir algunes reflexions que vam fer a l’aula després de viure l’experiència de fer cinema a l’escola.

“La jornada que vam viure ahir va ser un dels dies més emocionants de la meva infància. Va ser molt emocionant veure la nostra pel·lícula en una pantalla gran. Veure tot el nostre esforç i insistència plasmats en la nostra pel·lícula”.

Martina R. de M.

“Durant la projecció de la nostra pel·lícula em vaig sentir orgullós d’haver tingut l’oportunitat de filmar”.

Lluc P.

“Estar a la Filmoteca i al cine de Ribes m’ha semblat molt agradable perquè m’ha fet sentir especial”.

Martina G.

“Per mi ha estat molt emocionant sortir a parlar davant de tothom”.

Asier I.

“ A les projeccions m’he sentit molt nerviosa per parlar davant de tothom però al final estava molt més tranquil·la”.

Laia M.

“Me ha gustado mucho el esfuerzo de toda la gente”

Pablo H.

“Jo estava molt nerviosa i va ser molt emocionant veure les pel·lícules dels altres sabent que gairebé havíem fet el mateix recorregut per concebre el film. Per mi el moment més emocionant va ser veure la nostra pel·lícula en pantalla gran”.

Emma B.

“Durant les projeccions m’he sentit cineasta, emocionada, nerviosa…”

Emma La P.

“Jo em vaig sentir molt a gust, el moment més emocionant va ser veure les pel·lícules dels altres i també la nostra”.

Marta M.

“ Em va agradar molt anar a la Filmoteca i les pel·lícules. Em vaig sentir molt bé. Per mi el moment més emocionant va ser quan van sortir a presentar el seu film els nois dels diferents països de l’Àfrica, quan van explicar el seu camí fins a Catalunya i com havien treballat en el seu film”.

Claudi A.

Filmoteca de Catalunya

Cinema Ribes

Per acabar volem agrair a la nostra escola per donar-nos l’oportunitat de participar en aquest projecte on hem après a respectar-nos, a no trepitjar-nos quan parlem. Hem après que la suma d’idees no és la solució sinó que de les idees de tots surt una de nova, una de molt millor perquè en ella hi ha l’essència de tots/es nosaltres. Hem après a consensuar, a deixar anar una idea (per molt bona que ens assembli) pel bé del grup i de la nostra pel·lícula. Hem après dels altres i amb els altres. Hem après a ser cineastes, sonidistes, directors, ajudants de direcció, fotògrafs… Hem après a mirar la vida amb ulls de cinesta.

També volem agrair a les nostres famílies tot l’esforç que han fet. I, per acabar, volem agrair a Abaoa_q per haver tingut una idea tan bona aquesta de fer cinema a les escoles.

Pas a Pas- CINEMA EN CURS 2021