PROCÈS APRENENTATGE ESPECTROSCOPI

El context real que ens aporta el Calendari d’Advent a l’escola és una gran oportunitat per viure i emocionar-nos en l’aprendre, alhora que és una situació d’aprenentatge que fa emergir multitud de coneixements. En el procés d’aprenentatge que tot seguit us presentem, veiem com  nenes i nens de P3 desenvolupen el sentit geomètric i de mesura quan neix la necessitat de crear un cilindre. Serà una tasca que caldrà fer entre tots, on per parelles haurem de ser constants, i fent i refent aquesta forma geomètrica s’arribarà a l’objectiu final: fer un espectroscopi per regalar als nens i nenes de 3r. Compartint les idees sobre com ho han fet els uns i els altres, això ens portarà a acordar la millor manera comuna per poder arribar al nostre objectiu , i tindrem l’oportunitat de mesurar tal i com fem les persones actualment (amb una cinta mètrica)  i com es feia antigament (amb pams, cordill, …).

Aquests procés d’aprenentatge fet a P3 (espai 3), ha estat presentat a les VIII Jornades de La Cultura Matemàtica de les Persones el passat dissabte 19 de febrer. Va ser una de les diverses experiències que es van explicar, totes elles amb una mateixa mirada sobre com s’ensenya i s’aprèn les matemàtiques (o qualsevol altre coneixement):  donant sentit al món de la vida matemàtica de l’aula, per poder respondre a la necessitat que tenim les persones de situar-nos en el món.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>