Mesurar i escriure, compartim amb els altres

Durant el curs, i dins del marc de les Preguntes Interessants, van sorgint diferent interessos. Quan ens preguntem sobre alguna cosa, sorgeixen inevitablement diverses opinions i com a grup necessiten donar-hi resposta. El camí que cada grup va teixint pot ser ben divers: els planetes, els ocells del nostres poble, el reciclatge,…. però en el fons són inquietuds que van portant a fer diverses descobertes que pel grup tenen molt de sentit. Són moments que toca veure com ho van resoldre els nostres avantpassats, i buscar en com els diferents savis i experts al llarg de la historia van determinar unes estratègies per entendre i resoldre una situació.

Així, un dels grups de 1r, van tenir la necessitat de saber com es mesuren els líquids. Amb Kg? Amb quina eina? Amb una cinta mètrica? Necessitaven endreçar el que sabien i el que havien après de nou, i ho van fer en una taula que van compartir amb els nens i nenes de les altres classes.

Així, de la mateixa manera un altre grup de 1r va voler compartir amb els altres com ho fan quan escriuen. Pensar, dibuixar les lletres i revisar, són els tres moments que segueixen -cadascú amb l’ordre que necessiti- per fer un bon escrit segons explica la mestra de mestres, Montserrat Fons. Expliquen als companys que, inclús quan ja siguin adults, ho hauran de continuar fent d’aquesta manera. I quins són els acords importants que els ajuden a fer una bona revisió? Doncs es fixen en no deixar-se cap lletra, en posar un punt al final de la frase, i en separar paraules.

A l’escola sempre busquem moments on aquestes descobertes les puguem compartir amb els altres. Pensar com ho hem d’explicar a uns altres nens i nenes ens fa pensar sobre com ho ha après un mateix, i aquesta presa de consciència ens fa coneixe’ns com aprenents. I són també un bon recurs per futures situacions d’aprenentatge que ens serà útil per ser cada cop més competents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>