LES COLÒNIES A MAS BANYERES

Els alumnes de 3r, junt amb els de 2n vam ser els primers de l’escola en marxar de colònies. Sabíem que enguany era molt difícil perquè estava sent un curs diferent, gairebé havíem perdut l’esperança, però quan vam començar a sentir la possibilitat d’anar-hi, ens va envair molta felicitat i il·lusió, en teníem moltes ganes i això havíem d’aprofitar-ho!

Vam reunir-nos els 3 espais de 3r amb els 3 espais de segon a l’aire lliure, assegurant les distàncies. La finalitat, era la de contrastar i acordar com prepararíem aquest procés previ a les colònies i quins aspectes ens agradaria conèixer i treballar abans d’anar cap al destí.

Van sorgir moltes propostes diferents i les vam repartir per treballar-les des de dins dels espais, l’objectiu era crear un dossier compartit per tothom i fet entre tots i totes que ens servis per gaudir al màxim la nostra estada a la casa de Mas Banyeres, situada a Centelles (Osona).

En el dossier es van treballar de manera transversal diferents àmbits, com per exemple el matemàtic. Amb recorreguts expressats en distàncies, càlculs matemàtics de la distribució dels alumnes en els autobusos, o en les habitacions i les lliteres. També vam treballar el medi, veient per quines comarques i pobles havíem de passar o elaborant un recull de fauna que podríem trobar per la zona de centelles.

A part també vam treballar l’àmbit lingüístic amb la creació de textos instructius o informatius que tractaven la història de la casa o recordar acords i normes relacionades amb saber estar o tot allò que ens feia falta portar.

Un cop allà, vam gaudir d’activitats espectaculars com per exemple tir a l’arc, karts, llançar-nos per tirolines o jocs de nit en un ambient de desconnexió i natura molt agradable.