HEM COMENÇAT PREGUNTES!

Benvolgudes famílies,

Avui us portem un petit tastet de les tres preguntes interessants que tenim entre mans els nens i les nenes de 3r.

Aquest any, fins i tot triar pregunta ha estat una mica diferent, però pensem que ens hem ensortit molt bé!

A través de les sortides que vàrem fer a principi de curs, cada espai va fer el seu propi sac de preguntes. De totes aquestes, es van seleccionar dues per a proposar a nivell de cicle i ho varem portar al GRAN SAC.

Cada grup va gravar un vídeo explicant d’on sortia la pregunta i quines coses s’imaginaven fer. Gràcies a això, vàrem fer un petit plenari amb les 18 preguntes interessants que hi havia de proposta.

Un cop vistos tots els vídeos, cada infant de cada espai va triar una pregunta seguint uns criteris que prèviament havíem compartit. Per a fer aquesta tria, cadascú va escriure un text, utilitzant els models de textos argumentatius, les eines de connectors que tenim a les llibretes i les normes ortogràfiques que estem el·laborant a les aules.

Després d’això, cada espai va triar una pregunta interessant:

• ESPAI 7: Com podem ajudar a aturar el canvi climàtic i salvar el planeta des de l’escola?

• ESPAI 8: Com seria el món sense plàstics?

• ESPAI 9: Quin és l’origen del Montgrós?

Estem molt engrescats i engrescades amb les nostres preguntes! Encara estan en procés, però estem aprenent molt: llegim, escrivim, compartim, calculem, observem, escoltem, pensem, analitzem, imaginem, representem, experimentem…