Els primers dies a 3r

Estimades famílies,

Aquest escrit servirà per ensenyar-vos el que hem estat treballant fins ara a l’escola durant aquests primers dies. Com ha sigut un inici de curs diferent, hem necessitat fer algunes coses diferents. Per tant, us n’explicarem unes quantes:

En primer lloc, com no podíem tenir contacte amb els companys i les companyes del cicle, vam estar pensant com comunicar-nos amb ells i vam decidir fer-ho a través d’unes bústies per cada grup estable.

Teníem moments per escriure’ns i poder explicar-nos coses personals, però vam necessitar aprendre com era l’estructura d’una carta.

Per altra banda, vam pensar com organitzar els moments de pati. Vam veure que hi havien 9 espais i cada dia havíem d’anar a jugar a un lloc diferent. Vam voler aprofitar al màxim la possibilitat que ens oferia cada espai i se’ns va acudir fer un llibret de jocs per regalar als nens i nenes del cicle perquè, també ells, poguessin jugar en tots els espais i divertir-se.

A més a més, com que la realitat a l’escola era tan diferent de com la teníem entesa abans,  vam fer una organització a l’aula, als espais exteriors i el nou saber estar, adaptat a les mascaretes, la ventilació i la higiene.

Vam crear normes i acords perquè la classe funciones millor i sense conflictes.

També, per organitzar-nos vam aprendre a treballar amb calendaris i planificadors.

De la necessitat d’entendre la temperatura que ens prenen a l’entrada a l’escola, us volem explicar que vam aprendre a fer gràfiques. Aquestes ens serviran per ordenar i interpretar informació sobre qualsevol cosa que vulguem investigar.

Com aquest any, la pregunta interessant haurà de ser la mateixa per a tot el grup, hem hagut de treballar el text argumentatiu per convèncer als nostres companys i companyes del perquè hauríem de triar la pregunta que a nosaltres ens interessa i no un altre. Hem defensat amb arguments les nostres motivacions, així com les sortides que volíem fer com a grup.

Estem aprenent a escriure molt i per això hem fet uns acords ortogràfics entre tots i totes i els estem treballant en cada text que escrivim.

Per últim, per resoldre alguns problemes matemàtics i per començar a treballar les multiplicacions, vam tenir la necessitat de treballar els valors dels nombres i saber què són les Centenes, les Desenes, i les Unitats.

En resum, volem dir-vos que estem molt bé. Les especialitats de Música, Anglès i Dins/Fora ens agraden molt, també estem gaudint dels racons a les tardes i hem començat amb molta il·lusió les preguntes interessants. Les conferències estan a punt de començar! I això no para!