El Calendari d’Advent: una gran oportunitat per posar-se al lloc de l’altre!

Aquests dies estem vivint l’entrega i la rebuda del regals entre els diferents grups de l’escola dins de l’estratègia del Calendari d’Advent. Tot i les limitacions que sorgeixen de la situació actual, l’escola no ha volgut perdre aquesta gran oportunitat. Una estratègia que ens permet posar-nos en la pell de les nenes i nens a qui els hem de donar el regal i ens porta a pensar alguna cosa que sapiguem fer i que sobretot els hi agradi. De vegades són infants més petits i hem de recordar que ens agradava quan teníem la seva edat, d’altres cops són infants que tenen més anys que nosaltres i uns interessos diferents al que ens agrada, i tot això no és gens fàcil!

El millor és quan arriba el dia de l’entrega. Ens emociona pensar com els hi agradarà. Es un cop hem donat el regal i tornem a l’aula, quan el mestre ens fa prendre consciència de com ens hem sentit i on parlem de l’esforç que com a grup hem hagut de fer perquè tot surti bé. Llavors ens adonem de què forces vegades ens agrada més donar que rebre, i això si que és gran! Un valor que a l’escola  li donem un lloc important ja què el considerem indispensable per la vida i cal educar-lo amb les situacions que la el dia a dia ens va oferint.

Us deixem unes petites mostres de com s’han sentit els nens i nenes de 1r quan hem donat el regal. Són escrits reflexius que ajuden a entendre com se sent cadascú desprès de viure una experiència tant gratificant com la que ens dóna el Calendari d’Advent.