Premi Nobel

Un dia, a classe vàrem parlar de que era el premi Nobel de la Pau.
El premi Nobel de la Pau el va crear Alfred Nobel i és dóna en una cerimònia oficial que se celebra cada 10 de desembre a Oslo (Noruega), coincidint amb la data de la mort d’Alfred Nobel.
Enguany, el premi Nobel de la Pau va ser per dues persones, la Malala Yousafzai i en Kailash Satyati.
La Malala Yousafzai és una nena pakistanesa que va ser tirotejada quan anava a l’escola. Vam veure unes imatges d’ella i uns vídeos, la veritat és que ens van impressionar moltíssim. Vam estar parlant molta estona i vam arribar a conclusions molt interessants sobre el fet de poder anar a l’escola, l’interès i la importància de l’educació, la fortalesa d’algunes persones, la valentia, les polítiques repressives, la por…
En Kailash Satyati és un senyor indi que va alliberar a 80.000 nens de viure esclavitzats i va fer que poguessin anar a l’escola. Des de fa molts anys lluita contra l’esclavitud infantil, els treballs forçats i el tràfic de nens.
La historia d’en Kailash Satyati també ens va impressionar molt, jo no m’imaginava, per res del món, què passessin aquestes històries tan terribles. Ara me n’adono de la crueltat d’algunes persones i del que han de passar alguns nens i nenes de 10 anys, com jo.
Pol Masip, 5è A