UNA VISITA AL MUSEU REIXAC

Aquest curs, hem realitzat un projecte plàstic conjunt entre Educació Infantil i Cicle Inicial. Hem posat el nostre cos com a eix del projecte, però l’hem treballat des d’una vessant artística. Cada nivell ha triat una manera de presentar-ho als infants, els més petits (P3) d’una manera més globalitzada, fent ús de diferents tècniques plàstiques on el cos era el protagonista i la resta de cursos (P4, P5 i Cicle Inicial) han partit del treball d’un autor concret. Us ho expliquem a continuació:

Els nens i nenes de P3 han pogut descobrir la capacitat expressiva que ofereix el propi cos. Els infants d’Educació Infantil tenen una gran capacitat d’expressió plàstica i la primera eina creativa que fan servir és el cos. Partint d’aquesta idea, han pogut gaudir d’activitats de pintura amb mans, peus, el treball de la silueta amb ús de diferents tècniques plàstiques, del retrat i l’autoretrat…han jugat a confegir retrats inversemblants, a crear-ne retrats amb materials diversos, a dibuixar-se a si mateixos mirant-se al mirall o a dibuixar als propis companys i companyes de classe. Ha estat un camí molt divertit en el què han sorgit un munt de creacions artístiques.

Els nens i nenes de P4 s’han endinsat al món de la Frida Kahlo. Han investigat sobre la seva vida i les seves obres. Han fet activitats que els han ajudat a prendre consciència sobre la seva cara i les seves parts a partir de l’autoretrat. Han pogut gaudir de la seva creativitat fent unes obres plàstiques inspirades en aquesta gran artista i les seves obres. S’ho han passat d’allò més bé amb aquesta experiència i ens ha fet molta il.lusió exposar les obres i compartir-les amb vosaltres.

Els nens i nenes de P5 han descobert el món de l’artista Hervé Tullet. S’han endinsat en el seu món de contes i il·lustracions i han pogut recrear algunes de les tècniques més utilitzades per l’autor. Han pogut fer ditades, pintar amb les mans, fer collages, han recreat algunes de les seves obres més representatives, han descobert els colors primaris i la màgia de la barreja de colors, han pogut crear personatges mitjançant figures geomètriques i fins i tot, han pogut crear un camp de flors, per donar la benvinguda a la primavera.

Els infants de primer i segon (Cicle Inicial)  han conegut l’artista Keith Haring. Els hi ha servit d’inspiració per fer un munt de treballs artístics: han fet siluetes pintades, retallades i modelades amb plastilina, han representat el seu moviment amb línies i tot ho han fet amb l’ajuda d’una barreja de colors ben alegres.

Ha estat un viatge fascinant que hem pogut compartir amb tots vosaltres.  Esperem que hagueu gaudit amb la visita tant com nosaltres hem gaudint fent les activitats. I per tots aquells que no heu pogut passar, aquí teniu un petit tastet del nostre particular Museu.

A continuació, podeu acompanyar-nos a una visita virtual, per si no heu pogut venir!

1. Heidi

Una iniciativa preciosa! Gaudir cada dia d’aquestes meravelloses obres d’art ha estat un regal! I veure l’escola plena de pares, mares i familiars visitant el Museu també!
    Gràcies, alumnes i mestres per aquest Museu Reixac!