TROBADES LITERÀRIES “EL VUITÈ NAN”

Aquest curs, per primera vegada, hem organitzat dues trobades literàries amb els alumnes de sisè. El llibre proposat ha estat “El vuitè nan” d’en Josep Vallverdú i és que és el títol del Certamen de Lectura en Veu alta 2024. Han participat de manera voluntària una vintena d’alumnes. La única premissa per fer-ho era haver llegit el llibre. Plegats, hem pogut raonar sobre la seva trama, els personatges, les il.lustracions… Parlar ens ha permès endinsar-nos en la història, valorar-la i, fins i tot, qüestionar algunes de les actuacions dels protagonistes.

Hem anat molt més enllà de la pura comprensió literària i ens hem atrevit a comparar aquesta obra amb altres referents en els quals, sens dubte, s’emmiralla. “El vuitè nan” ens ha portat al Quixot, a la Blancaneus i també a altres obres a on els estereotips tan marcats en alguns clàssics, es posen en qüestió. Títols com ara: Les princeses també es tiren pets, La princesa Kevin, o Visca les ungles de colors! Una experiència molt enriquidora que esperem animi als alumnes a ser encara més lectors i que, de ben segur, repetirem amb properes generacions.

Aprofitem per fer un agraïment molt especial a la Yolanda Olivares, a la Luisa Vera i a la Heidi Gabarrón que continuen col·laborant molt activament amb el centre i ens han ajudat a portar a terme a aquesta iniciativa.