TROBADA LITERÀRIA JAUME CELA

Els alumnes de 3r han tingut el privilegi de poder parlar una bona estona amb en Jaume Cela, autor dels llibres que aquest curs han llegit: “Bona nit, Pol” i “Set raons per estimar els meus pares“. Donades les circumstàncies, hem considerat convenient mantenir-la de manera virtual i, malgrat i que el format és força menys lluït que de manera presencial, és cert que ens ha permès compartir una activitat als tres grups plegats i, fins i tot, convidar a un alumne confinat.

Raonar amb en Jaume Cela sempre és apassionant i és que es mostra molt proper als infants i atén totes les seves demandes… A una de les preguntes que li han fet, en Jaume, els hi ha dit: “Tots som capaços d’imaginar, tots els éssers humans. Alguns però, aprofiten aquesta habilitat per fer pintures, altres cuinen i altres inventen fórmules matemàtiques. El més important és pensar, treballar i tornar a pensar. Sovint, cal donar-li moltes voltes a les coses perquè surtin bé però tots, som capaços!” També els hi ha dit que escriure: “Et permet oblidar-te per una estona de qui ets i posar-te en la pell de qualsevol personatge que inventis…”. Raons, moltes raons per llegir i escriure, al cap i a la fi.

Tanmateix, ha compartit algunes reflexions personals d’allò més emotives així que si avui, els vostre fills/es petonegen amb especial intensitat als avis i a les àvies, deixeu-los, algú els hi ha recordat que cal cuidar-los i estimar-los molt! Són memòria i història viva, com els llibres.

1. Sònia Cortiella

La veritat és que va ser molt interessant. Ens va donar molt bons consells per escriure i van gaudir d’una bona estona de tertúlia literària online.