T’ANIMES A DIBUIXAR?

Com ja sabeu, aquest any la Setmana Cultural a la nostra escola ha estat adreçada al còmic. Al llarg de la setmana, ens han visitat artistes del món gràfic i de la il·lustració, i han realitzat diversos tallers a tots els nivells escolars.

Anem a fer una petita passejada per aquestes activitats.

L’ Àlex López, historietista i dibuixant lligat al món del còmic i la il·lustració infantil, va dibuixar uns murals a mesura que la nostra estimada Marisa explicava a la mainada d’Infantil la història de Sant Jordi, la princesa, el drac i la rosa. Va ser emocionant veure les seves cares, quan del no res, anaven sortint el cavaller, el malvat drac, el castell o la seva princesa! Us deixem unes quantes fotos i vídeos de les sessions a Infantil.

A Cicle Inicial l’activitat va anar a càrrec de la il·lustradora i dissenyadora Maria Martínez. Els alumnes havíem escrit quatre contes de manera col·laborativa: La Lili vol ser artista, Les aventures d’en Grifo-Grifó i en Max, L’Unicorn i la vareta màgica, i El misteri del collaret. La Maria va il·lustrar aquestes divertides històries i també els va ensenyar com és el procés creatiu de donar vida als personatges d’un conte, com van creixent, com s’inspira i els imagina. Van ser unes sessions càlides i íntimes. En podeu veure els originals a les classes, regal de l’autora, i les històries estan exposades al passadís de l’entrada de l’escola.

I passem a Cicle Mitjà, aquí va ser l’educadora i dissenyadora Lorena Bravo, de Bravo Espai d’Art a Montcada, la que va oferir uns tallers de còmic als nens i nenes de 3r i 4t. Partint d’unes figures geomètriques simples, en petits grups, i de la mà de la Lorena, van ser transformades en personatges d’historietes, amb unes tires gràfiques ben divertides i eloqüents, una mostra de les quals podeu veure a l’entrada i passadissos de l’escola. Mireu quina bona estona van passar!

Per últim, el Jordi Riba, dibuixant de còmic i col·laborador en moltes revistes i fanzines, ens va oferir uns extraordinaris i complets tallers de dibuix i manga a Cicle Superior. Els alumnes van aprendre a dibuixar proporcionadament, a tenir en compte el moviment i l’expressió que es vol plasmar en paper. Teniu imatges del taller clicant el collage.

Gràcies a tots quatre per uns moments tan enriquidors, ha estat un plaer comptar amb vosaltres!