TALLERS D’ANIMALS VIUS A L’ESCOLA

Els alumnes de 3r i 5è  vam poder gaudir de la presència de diferents animals vertebrats a les nostres aules, per tal de valorar les característiques que els defineixen com ara : “ Que els felins tan sols tenen 18 dits i no 20 com la resta de mamífers, que el falciot és l’au que més vola i pot arribar a estar-se fins a 3 anys sense tocar el terra o que els ocells no tenen orelles!”.

Aquestes són algunes de les divertides i sorprenents curiositats i anècdotes que vàrem poder compartir amb el Jordi, educador de Bioeduca, ja un habitual a la nostra escola.

Però, no tot va ser diversió, també vam parlar del creixement preocupant d’espècies invasores que fan trontollar els nostres ecosistemes, així com la conveniència de no considerar-los a tots possibles mascotes, sobretot si són animals que no interactuen amb nosaltres i més aviat s’ho passen malament , a més de que si són a casa nostra no poden trobar parella per a reproduir-se.

Als infants els atrauen molt, ho sabem, i hem volgut aprofitar la visita d’aquests especials convidats per fer-los valorar i prendre consciència de la responsabilitat individual i col.lectiva que tenim davant la seva cura i protecció. Emportar-nos una granota a casa, o tenir una tortuga dins d’una peixera són algunes de les pràctiques habituals que varem poder qüestionar-nos.

Tot plegat, mireu quina estona més divertida vam passar amb els animals que ens van portar: serps, tortugues, tórtores, conills, granotes… i com vam aprendre!