TALLERS A CICLE SUPERIOR

El 2019 a Cicle Superior vam encetar una activitat amb molta il·lusió, els tallers STEAM internivell ( de l’ anglès: Science, Technology, Engineering, Arts i Mathematics). La pandèmia, amb la necessitat d ‘establir grups bombolla d’alumnes i mestres, els va truncar.

Aquest curs hem volgut reprendre’ls, canviant una mica el format ( encara no podíem barrejar-nos entre grups) i centrant-los més en el llenguatge matemàtic. D’aquesta manera, al llarg de 5/6 sessions per taller, els alumnes de 5è i 6è han dut a terme blocs  d’Iniciació als Escacs, Programació amb Scratch i Programació amb robots Pro-Bots.

A part de gaudir d’unes estones de classes diferents, els nens i nenes han aplicat estratègies de lògica, geometria o resolució de problemes  que van, de vegades, més enllà del que com a mestres programem, sorprenent-nos a cada sessió. Sense anar més enllà, per exemple, els escacs han esdevingut una eina revolucionària per a treballar el pensament científic, ja que els jugadors han d’elaborar una hipòtesi que constanment es va verificant o descartant a mesura que avança el joc.

A part del seu vessant lúdic, està provat que aquestes activitats generen tot un ventall de beneficis, tan congnitius com emocionals, socials o ètics, i els ajuden a millorar altres aspectes com ara la capacitat d’abstracció, la concentració o la memòria, però també la creativitat, la intuició, l’autocontrol,  la paciència, la responsabilitat o la maduresa.

Aquí teniu algunes de les seves opinions com a cloenda:

“El taller d’Scratch ha estat molt divertit i ens ha ajudat a expressar la creativitat que tenim a dintre, fent volar la nostra imaginació! Ens hem quedat amb ganes de més!”

“Al taller d’Escacs hem après moltíssim: a jugar, a tenir estratègies, trucs per a guanyar o curiositats. Ens ha fet pensar i ara miro vídeos per a millorar les meves jugades!”

” Al taller de ProBot hem programat el cotxe per a dibuixar figures, lletres, circuits.. fins i tot un cercle o un cub! Ens ha ajudat també a mesurar angles i realitzar girs complicats”.

Cliqueu les imatges per a veure la resta de fotos dels diferents tallers: