SVAAGAT HAI NIRMALA! BENVINGUDA A LA NOSTRA ESCOLA NIRMALA! WELCOME TO REIXAC!

Aquest matí, a les classes de 6è ens ha visitat la Nirmala, acompanyada del  Lancy de la Fundació Vicente Ferrer, i ens han portat el dossier que els nens i nenes de l’escola V. Agraharam d’Anantapur, Índia han fet per a nosaltres.

La esperàvem amb il·lusió i amb moltes preguntes sobre ella, la vida a la Índia i els nostres epals d’allà, que havíem preparat tots en castellà i en anglès, i que tots dos han contestat amablement. La Nirmala ens ha explicat moltes coses: que era el seu primer viatge fora d’Andra Pradesh, el seu estat, quines assignatures estudien allà, com són les escoles, com és la seva família, quins llocs són bonics per visitar a la Índia… I la de preguntes que se’ns han quedat per fer!

El Lancy ens ha explicat què significa ser nena o de la casta dels intocables al seu país, quins problemes mediambientals hi ha a les grans ciutats o com s’organitzen les escoles de reforç de la Fundació Vicente Ferrer, que ha ajudat ja a més de 130.000 nens i nenes a tenir un futur millor. Tot realment interessant!

A la Nirmala l’han agradat molt la nostra exposició i la rebuda que els alumnes de 6è li han fet. I s’ha quedat sorpresa de tot el que havien treballat!

Però el veritablement emocionant ha estat veure el dossier i treballs dels amics indis.

Aquesta és la classe de reforç V. Agraharam amb la seva mestra, Miss Swetha. Ens han escrit una carta en castellà i telugu, la seva llengua local; ens han enviat fotos de l’escola, els grups per edat i diferents activitats que porten a terme al matí i a la tarda, abans i després de les classes a l’escola pública. També hi ha molts dibuixos i l’explicacio d’un parell de jocs: el Kabbadi i el Kho-Kho, molt populars entre els nens i nenes de la ciutat, amb les seves regles de joc.

Durant la visita, hem vist una vídeo sobre un dia a la vida de la Trisha, una nena d’Anantapur, que podreu veure a aquest enllaç .

Esperem que aquesta petita col·laboració entre les dues escoles segueixi els cursos següents. Ha estat una meravellosa lliçó de vida apropar-nos a una cultura tan diferent de la nostra. Hem après molt en tots els aspectes i hem practicat molt el writing in English!

Namaste Nirmala i Lancy! Aquí tindreu sempre uns amics!

1. Vanesa Prados

Malgrat i la distància quilomètrica que ens separa i les exponencials diferències culturals, socials, i econòmiques la llengua i la inquietud ens han permès apropar-nos i, de ben segur, els alumnes mai oblidaran aquesta experiència. Congratulations teacher!

2. Heidi

Una experiència única, difícil de repetir! Gràcies Nirmala i Lancy, per apropar-nos a altres realitats! I a tu, Isa, per aquesta aposta tant important aquest curs!