“SOC UNA NOU” 4t, 5è i 6è VA AL TEATRE

El dimecres 19 d’octubre, l’alumnat de 4t, 5è i 6è ha assistit al Teatre de Montcada per veure a l’obra “Soc una nou“, que la companyia Zum-Zum teatre ha adaptat sobre el llibre homònim de l’escriptora madrilenya Beatriz Osés, que va ser guanayador del Premi  EDEBÉ de Literatura Infantil el 2018.

L’advocada Marinetti és una dona implacable i amargada que ha denunciat a gairebé tot el veïnat. La seva vida canvia el dia en què l’Omar, un nen refugiat, cau d’una branca de la seva noguera. El nen transforma la seva vida per complet i per poder quedar-se amb ell, diu que és una nou i que, segons una antiga llei, tots els fruits que cauen al seu jardí li pertanyen.

El jutge i el fiscal, incrèduls, escolten als testimonis. Mentre, l’Omar recorda com va haver de fugir d’un país en guerra i com va perdre als seus pares al mar, esperant tenir una oportunitat a la vida.

Tot i que el tema és ben trist i encara, malauradament d’actualitat, hem gaudit molt amb aquesta obra, tendra, divertida i crua alhora, i que, casualitats felices de la vida, és lectura de classe en castellà a Cicle Superior a la nostra escola. Veure l’obra, ens ajudarà a entendre millor el llibre i ens oferirà una oportunitat d’or de comparar dos grans arts: l’escriptura i el teatre.

Aquí teniu unes quantes opinions dels espectadors i espectadores.

La Jasmin i la Malú de 4t B opinen que “He après que no tots els nens tenen la vida fàcil”. “A mi m’ha agradat molt l’obra, perquè m’ha fet pensar en la gent que no té el que tenim nosaltres…”

“Aquesta obra de teatre m’ha fet sentir dues emocions a la vegada: una de tristesa, perquè el protagonista havia perdut dolorosament els seus pares, i la segona de gràcia, perquè era divertida; i per això m’ha agradat!” Aleix de 6è B

“Divertida i triste, alhora. Però molt original la manera en que expliquen perquè l’Omar era una nou.” “Molt bons els efectes especials i ia il·luminació….. amb una música molt xula.”  Opinen la Paula i la Maria de 5è A.

Aquí teniu algunes de les opinions de 4t A : “He anat al teatre a veure Soc una nou, ha sigut molt interessant i llarga, i m’ha agradat molt!” o “Ha sigut molt trista, però m’han agradat molt les cançons de l’Omar”.

“L’obra m’ha agradat molt, perquè era divertida i trista alhora i m’ha fet pensar molt…” Adrià de 6èA.

“La meva escena preferida va ser quan l’Omar i la Valèria es van fer amics, això em va emocionar!” “Jo penso que és una obra molt bonica i l’Omar cantava molt bé.” Sara M. i  Ilènia de 5è B.

Si cliqueu la imatge, podreu veure algunes fotos de la sortida: