RECORDANT… LA RIUADA DEL ’62

Ja que les escoles de Montcada i Reixac estem endinsades en un projecte per tal de recordar els moments més rellevants de la història d’aquest municipi, els de 5è A ens vam centrar en la Riuada del ’62.

Primer, l’alumnat va realitzar entrevistes a persones conegudes que van viure la Riuada i posteriorment vam demanar a l’avi d’en Marçal, un dels entrevistats, que ens fes una visita a l’escola per a explicar-nos la seva vivència com a testimoni de la Riuada del ’62.

En Manel, l’avi d’en Marçal, ens va explicar moltes coses que ens van sorprendre i impactar. Vam poder fer-li moltes preguntes que se’ns havien plantejat al llarg de la seva explicació.

Finalment, vam plasmar per escrit les nostres reflexions:

“M’ha agradat molt que hagi vingut l’avi del Marçal a explicar-nos el que va viure amb la riuada.”

“Jo hauria fet com ell, ajudar a la gent que ho necessités.”

“M’ha sorprès que la força del riu pogués trencar el pont.”

“Hauria sortit a ajudar encara que em costés la vida, jo m’arriscaria.”

“M’ha impactat com va quedar Montcada tota plena de fang i brutícia.”

“La riuada per a mi és un tema molt interessant.”

“M’ha agradat que vingui el Manel perquè li hem pogut fer preguntes sobre com va viure la riuada.”

“El Manel va ser molt valent al sortir al carrer a ajudar a la gent.”

Volem agraïr molt a la família del Marçal per la seva col·laboració en aquest projecte. Moltíssimes gràcies!

1. Vanesa Prados

Què interessant escoltar testimonis de primera mà. Ells, millor que ningú, ens apropen a la història i així aconseguim fer-la una mica més nostra. Gràcies avi Manel!

2. Bernadette

Molt interessant l’entrevista i molt interessant la presentació que heu fet avui, dinou de juny, a la Casa de la Vila, explicant aquesta entrada a l’aplicació MHM i moltes altres. Heu fet una gran feina, estem totes i tots encantats amb el vostre treball. Mil gracies!