RECONNECTA’T!

“Vivim en un món de pantalles…, no són monstres, però has de vigilar…”

Aquests dies CS ha portat a terme un taller a l’escola gestionat pel servei PASSA de l’Ajuntament. L’activitat ha consistit en un taller participatiu i dinàmic a l’aula, on poder debatre, reflexionar i conèixer els riscos de les pantalles en relació a l’addicció, l’ús abusiu i el temps que s’hi dedica, els problemes visuals i posturals i l’aïllament.

En un món cada vegada més avesat a les pantalles, la prevenció en el seu abús esdevé primordial, a l’escola, però sobretot a casa. Els objectius d’aquest tallers són ben clars:

• Reflexionar sobre els avantatges i riscos dels usos de pantalles.
• Conèixer quins són els mecanismes que poden provocar addicció a les pantalles.
• Conscienciar sobre els riscos d’aïllament que poden comportar les pantalles.
• Plantejar alternatives d’oci fora de l’ús de pantalles.
• Descobrir l’impacte per a la salut que pot crear l’abús de pantalles, per exemple, a la salut visual.
• Aprendre la postura adient per a poder estar davant de les diferents pantalles.

Tot i que com hem esmentat abans, és essencial que també a casa acompanyeu els vostres fills i filles fent un bon ús de les pantalles com adults, vigilant les hores, (no més de dues diàries) i el contingut dels videojocs o webs que visiten, compartint estones plegats davant de les pantalles i en d’ altres moments ( àpats, anada al cole…). Recordeu que no és recomanable que les pantalles (TV, tablet, mòbil, ordinador…) estiguin a l’habitació dels vostres fills i filles, sinó en espais comuns i no és bo veure o jugar una hora abans de dormir.

Està a  les mans de tots fer-ne un bon ús digital. Reconnecta’t al món.!