PETITES GRANS ACCIONS PER A UN MÓN MÉS SOSTENIBLE.

Avui el nostre amic i educador Jordi Faus ha vingut a l’escola a oferir-nos un taller sobre consum sostenible i responsable a les aules de 6è.

No ens cansem d’escoltar els seus consells i d’aprendre amb ell a estimar la nostra natura, a ser empàtics, no només amb els nostres amics, sinó amb qualsevol ésser viu, per petit que sigui. Ens ha encoratjat també a comprar amb més seny, sabent que la millor herència que podem deixar és la cura del nostre planeta.

Recollir un plàstic del terra, tancar l’aixeta, adoptar una mascota, portar l’aigua en cantimplora i l’esmorzar en carmanyola, comprar en botigues de proximitat, reciclar i reduir residus, anar amb la nostra bossa al súper, vestir-nos de segona mà o comprar ous respectuosos amb les mares gallines, són  un munt de petits gestos, que al final fan una gran suma.

Aquests han estat només una petita mostra dels que hem treballat, compartit i posat en comú entre tots avui, i que sens dubte ens ajudaran a un construir un món millor. Ha estat tan interessant que se’ns ha quedat curt. Hauríem estat xerrant hores sobre el tema!

Acabarem amb un dels seus aforismes “el coneixement és poder” : ara que ja sabem que, com a consumidors, tenim el poder de triar certes accions, posem-nos mans a l’obra!

Gràcies Jordi!