MURAL COL.LABORATIU

Aquest curs, i des de les Regidories de Cultural i Educació, ens han proposat de participar en l’elaboració d’un mural col.laboratiu que consisteix en il.lustrar -amb ajuda dels infants-, diferents espais del municipi. Espais que sovint han estat poc considerats i que pretenen dignificar, per la seva importància com a punts d’unió entre els diferents barris, una ciutat que malgrat tots els elements que parcialitzen el territori, els seus habitants hem sabut superar aquestes barreres físiques i convertir-les en nexes.

En el nostre cas, i donada la proximitat amb l’escola FEDAC, guarnirem en col.laboració amb ells, el pas a nivell d’accés a la Casa de la Vila. Les imatges han de servir per decorar un espai pel que acaben passant al dia centenars de persones. Una via que és testimoni del transitar dels seus habitants, de les anades i tornades a l’escola, dels passejos setmanals, dels recorreguts en bicicleta, dels viatges en patinet, de les compres que van cap a casa, dels cotxes que travessen pel carrer major, del gossos olorant, d’infants jugant a perseguir-se…

Al Reixac, hem fet una selecció de les obres que hem considerat més representatives als efectes, i en una reunió de delegats i delegades, han estat els nostres representants, els encarregats de seleccionar les que han considerat les finalistes. Us mostrem però, les 24 imatges elaborades pels infants de primària. D’entre aquestes, les 4 més votades han estat les que us mostren a continuació.

Al tercer trimestre compartirem tot el treball amb l’escola FEDAC i acordarem amb l’Ajuntament com continuar aquest projecte. Ara per ara, us podem dir que, totes les imatges, evidencien d’una manera o altra, el lligam dels infants amb Montcada. L’església de Santa Eulàlia, l’ermita de Reixac, la façana de la Casa de la Vila, les vies de tren… Fotografies actuals que en part, segurament, en uns anys ja formin part del passat de la nostra ciutat. Moltes gràcies a tots i a totes i felicitats per la vostra participació. Pintareu Montcada, i segur que els vostres dibuixos ajudar a omplir de color la nostra ciutat.