MEMÒRIA HISTÒRICA: 40 ANYS D’ESCOLA PÚBLICA AL CENTRE DE MONTCADA

Amb motiu de l’aniversari del Reixac, i donat el projecte de recuperació de la memòria històrica que estem portant a terme les escoles del Municipi, no hem volgut desaprofitar l’oportunitat de convidar al centre a una de les persones, segurament, més importants, en aquesta celebració. Hem tingut el privilegi de rebre a l’exalcalde Josep María Campos Fernández. Una de les persones que més es va implicar, juntament amb els mestres i els pares d’aleshores, en la construcció d’una escola pública al centre del municipi. La lluita veïnal va ser ferma i intensa i, no va estar exclosa de protestes, aturades i manifestacions.

L’Educació era prioritària per al nostre govern i, malgrat i que vàrem haver de suportar manifestacions diàries a la porta del Consistori, no varem defallir en la nostra lluita“, afirmava el Josep María. Primerament, es van aconseguir habilitar unes aules provisionals a diferents dependències municipals. Després, aquestes es van unificar en un afegit que es va instal·lar a l’actual Institut de La Ribera, abans anomenat “25 de setembre“. Finalment, a l’any 1983, l’Ajuntament aconseguia la cessió dels terrenys, que fins aleshores havia ocupat el Camp Municipal de Futbol, per establir la seu definitiva de l’Escola Reixac. “Per al nostre govern calia apropar l’escola a les vivendes dels infants. No podíem permetre que aquests s’haguessin de desplaçar…“, sentenciava l’exalcalde.

Farem de tots nosaltres una de les intervencions que va fer la Inés Moreno, alumna actual del centre: “Moltes gràcies per la teva lluita, per ser tan valent i per fer possible que avui en dia tinguem aquesta escola, Josep María“. Paraules que el van fer emocionar i a les que ens afegim molt afectuosament. Gràcies per aquesta entranyable visita i per compartir-nos una part molt important de la teva història personal que, al cap i a la fi, és també la del nostre municipi.