M’AGRADEN LES MATES!

Aquest any, els i les alumnes de cicle superior han tornat a participar en el prestigiós Concurs matemàtic CANGUR 2019, que organitza l’Associació internacional “Le Kangourou sans frontières” i que té com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove i els infants i es va realitzar ahir. I és que les mates ens encanten!

Els nois i noies de 5è s’estrenaven en aquesta singular competició. Tots junts, 5è i 6è, han treballat de valent durant molt de temps, fent problemes matemàtics d’un caire molt competencial i participant finalment al concurs. Enguany hi havia novetats, més problemes a realitzar, un total de 24, tant de 3, com de 4 i 5 punts. Tot un repte!

Haurem d’esperar unes setmanes, per a veure si, com a cada edició, tenim alumnat entre el 6% de les millors puntuacions a Catalunya. Ja us anirem informant!

Mentre restem a l’espera, que us sembla si proveu de resoldre algun d’aquests problemes?

Exemple de problemes de 5 punts per a 5è:

Exemple de problemes de 5 punts per a 6è: