L’ORIGEN DE LA NIT I LES ESTRELLES

El col.lectiu Irenia, Jocs de pau ofereix activitats per acostar a la població escolar a la cultura de la pau.

Una de les seves professionals, la titellaire i artista visual catalana Clementina Kura-Kura, ens ha portat a l’escola una proposta teatral d’ombres amb titelles.

Els nens i nenes d’I5 han pogut gaudir de l’obra “L’Origen de la nit i les estrelles”. Una història que narra com a l’inici dels temps només existia el dia, i degut a les baralles entre animals, la natura es va enfadar i va fer caure un tel fosc que va cobrir el cel. Només amb la cooperació de tots els animals protagonistes aconsegueixen que torni a entrar llum del dia sobre la terra, foradant la tela i donant lloc a les estrelles. La natura, complaguda amb el treball conjunt dels animals, que van fer equip, els retorna el dia amb sol, però cada dia els retorna la nit estrellada durant unes hores per recordar-los la importància de cooperar.

Després del teatre, hem pogut reflexionar sobre els aspectes més importants d’aquesta bonica història i finalment, hem fet un petit joc cooperatiu en petits equips.

Ha estat una activitat molt engrescadora on tothom ha pogut comprovar la importància de la cooperació i la col·laboració entre nosaltres.

A continuació us oferim algunes fotografies de l’activitat.