LLEGIM UM CONTE?

Els nens i nenes d’i5 estem començant a posar so a les lletres, a donar forma a les paraules i a descobrir la gran màgia d’iniciar-nos en la lectura. Per aquest motiu ens agrada molt anar a la Biblioteca de l’escola. Allà, podem triar entre una gran varietat de contes i àlbums il·lustrats, escollits i endreçats amb molta cura, i obrir pàgines que ens portaran a mons fantàstics o a històries que ens ensenyen com és el nostre entorn.

Les mestres ens acompanyen en aquesta activitat. Sempre comencem les nostres visites a la Biblioteca escoltant un conte nou. Ens agrada crear curiositat, intentant endevinar a través del títol i la portada de què anirà aquesta nova història. Fem hipòtesis i les anem transformant a mesura que avancem, alguns cops encertem d’altres, els llibres, ens sorprenen amb narracions misterioses, alegres, tristes o fins i tot horripilants. Al final, sempre tenim una estona per comentar què ens ha semblat el conte, reflexionar sobre el que crèiem que passaria i sobre quin ha estat el final. Ens agrada valorar si ens ha agradat el conte, no sempre coincidim en les nostres opinions i sorgeixen converses molt interessants.

Després gaudim d’una estona de lectura, tots sols, en parelles o en petits grups.

A poc a poc, descobrim que llegir és una gran aventura.

Clicant la imatge podreu accedir a un petit recull de fotografies.