Internet segura per a tothom

Aquest mes de gener, els alumnes de 5è de la nostra escola han pogut gaudir dels consell i l’ajuda d’en Ferran, mosso d’esquadra especialitzat en ciberseguretat, mitjançant una xerrada formativa, basada en el Programa Internet Segura, el qual es troba vinculat a l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya i alineat amb el programa de la Comissió Europea Estratègia per a una Internet millor per a nens i nenes.

L’objectiu d’aquesta xerrada ha estat informar els joves sobre els avantatges de la xarxa i , d’altra banda, conscienciar-los dels possibles perills que comporta un ús irresponsable d’aquests mitjans, especialment pel que fa als continguts inapropiats, als possibles conflictes i , fins i tot, als delictes virtuals, que es poden cometre mitjançant les nostres relacions online.

Sota el lema : Si no obriries la porta de casa teva a qualsevol desconegut, per què fer-ho a Internet?, tots plegats han reflexionat sobre qüestions bàsiques, que afecten al seu dia a dia i que segur mai no oblidaran.