INTERCANVI “SCHOOL TO SCHOOL”

El curs ja ha començat i, des de l’àrea d’anglès també hem iniciat els habituals intercanvis lingüístics i culturals.

Aquest any, els alumnes de 4t i 5è continuen connectats amb l’escola Rancho Solano de Scottdale a Arizona (USA). Els alumnes de 3r s’estrenen aquest curs amb l’escola Spring Valley de Califòrnia. Estan molt il·lusionats i segur que serà molt profitós per a tots i totes!

Enguany els alumnes de 6è, que no podien continuar amb els companys d’Arizona, ja que aquests van al institut, han iniciat un projecte d’intercanvi amb una escola de la Índia rural.

El programa, coordinat des de la fundació FVF (Fundació Vicente Ferrer), s’anomena “School to school” , d’escola a escola.

Ens agermanem amb una escola de reforç d’una de les zones menys desenvolupada de la Índia, on no arriba l’electricitat i aquests centres, on els índexs d’analfabetisme i de treball infantil són molt alts, juguen un paper molt important en la vida d’aquests nens i nenes.

El passat dijous, la Clara Sánchez, col·laboradora d’aquesta fundació, i bona coneixedora de la realitat d’aquest país, ens va fer una introducció de com es viu, es treballa i es va a escola en allà.

D’octubre a febrer, els alumnes de 6è elaboraran materials en anglès (llengua comuna entre ambdues escoles), tot explicant qui són, com és la seva família i el seu dia a dia, com és la nostra escola, Montcada, Catalunya…, com celebrem les nostres festes…

I abans que arribi el  monzon, quan finalitza el seu curs escolar, ho enviarem tot a la Índia i esperarem amb il·lusió la seva caixa!

Estem segurs que serà una experiència que no només ens ajudarà a comunicar-nos  i millorar el nostre anglès, sinó que ens farà grans com a persones i ens ensenyarà a valorar fets i coses que donem per garantides, i tan costoses són en altres parts del món.

1. Vanesa

Em sembla una experiència sensacional, teachers! Més enllà de l’idioma que empreu per comunicar-vos, és evident que l’enriquiment personal i emocional dels participants serà increïble. Descobrir altres realitats ben diferents, sovint és la millor manera de valorar la pròpia. CONGRATULATIONS!

2. Heidi

Molt interessant i important aquest intercanvi! Tant de bo ens aporti a tots plegats moments de reflexió sobre la realitat d’altres persones i de la nostra, aprenent a donar importància a allò que realment la té.
    Gràcies “teachers” per fer possible aquesta experiència!
    Heidi