INTERCANVI AMB L’ÍNDIA

Des de fa ja cinc cursos, la nostra escola realitza un intercanvi en llengua anglesa amb una escola de l’Índia rural a Agraharam, a l’estat d’Andhra Pradesh, amparada dins del projecte “School to school” de la Fundació Vicente Ferrer.

Per a nosaltres, no només significa una aposta per a contextualitzar la llengua anglesa amb un propòsit de comunicació, en un entorn viu i significatiu, sinó també obrir una petita finestra al món, a realitats molt diferents de les nostres. En definitiva, educar en valors als nostres nens i nenes.

A l’escola d’Agraharam, on l’anglès és una tercera llengua també, després del telugu i l’hindi, la FVF, fa una feina d’escola oberta al matí i a la tarda, per a donar suport a nens i nenes de diverses edats mentre els pares treballen i no estan a l’escola ordinària.

Enguany, el fil conductor del nostre intercanvi han estat els esports i els jocs tradicionals, tan importants en el nostre desenvolupament com a persones. Els alumnes de 6è, des de l’àrea d’anglès, han enviat cartes de presentació, petits vídeos realitzats al pati i presentacions en llengua anglesa sobre els esports i jocs tradicionals que ells han triat.

Aquesta setmana hem rebut la resposta d’Agraharam, que ens entusiama i mai ens deixa indiferents.

Aquí us deixem algunes mostres de les feines realitzades per les dues escoles.

1. Heidi

Cada cop que publiqueu una notícia de l’intercanvi amb l’Índia, la llegeixo amb admiració i gratitud, tant per l’escola rural d’Agraharam com per l’Escola Reixac i en especial, les mestres que el duen a terme!
    Veure la realitat d’altres països, les seves tradicions i cultura, els seus jocs, el seu menjar, les seves religions, els seus idiomes… ens ha d’ajudar a tots plegats a comunicar-nos i a entendre’s!
    Gràcies!