Fortnite: Treballem la competència motriu

Esforç, dedicació, treball en equip i cooperació han estat alguns dels elements més significatius que han pogut desenvolupar l’alumnat de sisè.

Es tracta d’una adaptació didàctica del videojoc de Fortnite amb un gran component motivacional i guarda moltes similituds amb els esports d’equip. També, cal destacar les infinites accions i situacions motrius que esdevenen desenvolupant la competència motriu.

En aquesta mateixa línia, volem anar introduint la gamificació a les sessions d’educació física.

El joc consisteix en diferents “batalles” entre els dos equips que es disputen a diferents espais/escenaris del pati, amb l’objectiu final de tenir en possessió l’objecte essencial amb qui l’equip que el tingui guanyarà la partida automàticament.

Una vegada constituïts els equips, aquests s’inventen un crit d’unió. Tot seguit, els/les líders fan un llançament de tir amb arc per triar camp: camp normal o camp gelat.

La primera “batalla” consisteix a jugar al joc de la bandera. L’alumnat, crea una estratègia per arribar amb garanties i poder treure la bandera a l’equip contrari. El joc dura entre 5-7 minuts. L’equip guanyador podrà treure un objecte/material a l’equip contrari.

La segona activitat consisteix en una “baralla de galls”. Els dos equips es posen números i l’atzar dictaminarà el company o companya amb qui farem el joc a la rodona de lluita. Cada enfrontament donarà un punt a qui guanyi.

La tercera i última activitat, consisteix en trobar materials amagats pels diferents escenaris i portar-los a l’àrea corresponent. Fer una bona recerca, mirar cada espai acotadament, és primordial per intentar trobar l’objecte essencial per guanyar la partida. En cas de no trobar-lo, l’equip amb més peces guanyarà el joc.

Una vegada el joc finalitza, l’alumnat es fa una foto amb la insígnia aconseguida per participar a l’activitat i fem una conclusió dels aspectes més destacats.

L’alumnat s’ho ha passat molt bé i han gaudit molt d’aquesta proposta!!!! A més de millorar molt la cohesió del grup/classe i establir uns lligams/vincles entre els diferents membres.

Felicitats!!!!!