FESTA COMMEMORATIVA 40è ANIVERSARI DEL REIXAC

Divendres 31 de maig va tenir lloc l’esperat esdeveniment: la festa de commemoració del 40è aniversari de l’Escola Reixac.

Al llarg de tot el curs s’ha treballat intensament per recuperar la memòria històrica del centre i aquesta va quedar plasmada en una gran exposició al gimnàs de l’escola. Molta gent va visitar-la a la tarda, amenitzada per la senyoreta Montserrat i en Josep, un dels seus alumnes. Gràcies, Daniel Moly i Carol, per acompanyar-nos!

Les nostres estimades cuineres i monitors/es ens van obsequiar amb una xocolatada boníssima, que ens va fer llepar els dits a tothom!

Agraïm moltíssim a la  Sílvia Alquézar el seu treball, ja que va ser la conductora de l’acte protocolari, un dels actes més emotius de la tarda.  Explicant el recorregut de l’escola Reixac al llarg de la seva història, va fer pujar a l’escenari a l’Heidi Gabarrón, directora del centre actualment, a en Josep Maria Campos, ex alcalde que va liderar tot el procés de lluita per aconseguir la construcció del centre, a la Laura Martín i el Ramon Sánchez, ex pares que van viure tot el procés, als ex alumnes Raúl López, Gerard Trias i Carlota Pagès, que ens van obsequiar amb bonics missatges, a l’Anna Solé, ex directora del centre, que va liderar la lluita de l’habilitació de la cuina actual, a la Laura López, actual presidenta de l’AMPA, que ens va dedicar un gran discurs, i finalment, l’alcaldesa en funcions, Laura Campos, a la qual agraïm molt la seva assistència tenint en compte la seva apretada agenda. Al llarg dels parlaments l’Ainara Palomanes i el Leo Abadin, actuals alumnes de 6è, ens van acompanyar i van entregar un petit obsequi a les persones convidades a l’acte de presentació. Gràcies alumnes!

El grup Blacktucada de Terrassa ens va fer vibrar amb les seves actuacions a l’inici i al final de la tarda, i vam poder veure a la nostra estimada companya de treball, la Ivette Alvarez, en un àmbit totalment diferent al que ens té habituats! Gràcies Ivette i als teus companys i companyes de Blacktucada!

La Carlota Pagès ens va dedicar una cançó preciosa i els Castellers de Montcada van acabar els actes aixecant un pilar de dones! Gràcies a tots i a totes  vosaltres, per haver col·laborat en la nostra festa!

I com no, celebrar la retrobada que aquesta commemoració ens ha permès de tornar a coincidir amb antics mestres i també alumnes i famílies de l’escola. Ens feu saber que el Reixac no és tan sols un lloc de pas, sinó que ha format i encara forma una part important de la vostra vida.

Finalment, un  agraïment especial a tots els membres de l’AMPA, que ens han ajudat i ens han fet costat en tota aquesta celebració! Als mestres, a la Yolanda, al Dani, a monitors i monitores de menjador i a les nostres companyes del servei de neteja! Gràcies a l’Ajuntament, pel seu recolzament! Gràcies als Serveis Educatius, per la seva col·laboració! Gràcies a tots i a totes qui vau assistir a aquesta gran festa!

Tal i com evidenciava l’exposició retrospectiva, des de les pissarres de guix a les pissarres tàctils, han passat molts anys però la il.lusió i el compromís amb els infants de Montcada continua ferm con el primer dia.

FELICITATS ESCOLA REIXAC I PER MOLTS ANYS MÉS! A CONTINUAR FENT HISTÒRIA.

1. Isa

20 anys de la meva vida els he passat aquí! Estimo l’escola, ja forma part de mi. Gràcies a tots per fer possible una festa tan emotiva.

2. Anna

Gran celebració, immillorable exposició i gran poder de convocatòria, sobretot dels i les mestres que al llarg de la història de l’escola han deixat la seva emprempta.
    Des del seu inici, tal com va quedar reflexat amb els seus discursos, tots els estaments han lluitat conjuntament per aconseguir que tant pedagògicament com en la seva estructura l’ESCOLA REIXAC esdevingui un gran projecte d’escola.
    En aquest moment de la història que hem celebrat fins on hem arribat, cal agrair el treball i esforços de tota la comunitat educativa, antiga i actual, i cal donar ànims perquè, els que n’hem format part, sabem les necessitats i canvis que sorgeixen contínuament i que cal afrontar des de tots els estaments amb diàleg i harmonia. Ensenyar i educar conjuntament exigeix saber escoltar.
    Hem fet molt però queda molt camí per recórrer… així que, des de l’agraïment i el record, desitjo el millor per a la meva escola. Endavant!!! Cap als cinquanta!!!