FEM VOLAR DAPOS!

Aquest dimecres 14, el Jordi Fau, ambientalista de l’organització Bioescola, ens ha visitat per a oferir-nos un taller de DAPOS als nois i noies de 6è.

Es tracta d’un joc bastant nou que va nèixer aquí, a Barcelona, i que es basa en la manipulació d’aquest objecte fabricat en roba, amb vuit puntes i en forma d’estrella. La gràcia està en fer girar el Dapo sobre sí mateix, mantenir el gir desplegant-lo, fer petits trucs, passar-ho als companys… Com les baldufes, les cordes o les bales, són jocs per a practicar sols o en grup, a l’aire lliure, gaudint de coses senzilles.

Són molts els  beneficis motrius que comporta aquesta activitat: espaials, coordinació, habilitat…., però també fomenta la creativitat, la cooperació, l’autosuperació i el respecte. A més a partir d’aquesta edat (es necessiten ja unes mans fortes), ho pot jugar qualsevol, sent un joc inclusiu.

A l’escola en vam comprar uns quants fa dos cursos i aquests Dapos estan esperant per a que algú els faci ballar!

Clica la imatge per a veure’n la resta.