ESCACS A L’ESCOLA

L’any 2012 el Parlament Europeu va aprovar una resolució que instava a la Comissió Europea i als Estats Membres a introduir un programa d’escacs a l’escola en els sistemes educatius de la Unió Europea i, actualment a Catalunya, hi ha més de 150 escoles que, com la nostra, promouen els escacs com a eina educativa.
El joc dels escacs s’ha convertit en una eina revolucionaria per treballar la formació del pensament científic, com a conseqüència de l’elaboració d’hipòtesis que els jugadors han de verificar o descartar constantment. De la mateixa manera, aquest joc genera, sota el seu aspecte lúdic, un ampli ventall de beneficis tan cognitius i emocionals, com socials i ètics, del quals caldria destacar: La millora en la capacitat d’abstracció, concentració, memòria, plantejament i resolució de problemes, raonament, creativitat, intuïció, pensament lateral, autocontrol, paciència, empatia, respecte a la diversitat d’idees, autoestima, flexibilitat i responsabilitat i maduresa davant les conseqüències dels actes.

Al Reixac els hem pogut portar a terme sota la modalitat de tallers amb els alumnes del cicle superior. Ha estat un treball que ha durat tot el curs i que ha vist els seus fruits en el torneig final que varen dur a terme durant les darreres setmanes els alumnes que, voluntàriament, han volgut participar. També s’hi han afegit alumnes de 4t i algun adult del centre. Ha estat una experiència sensacional i que esperem poder fer durar en el temps.

Us compartirm fotografies del torneig i també de l’acte d’entrega de reconeixements.