ELS NENS I LES NENES DE 3R AL POBLE ESPANYOL

El passat 19 d’octubre els nens i les nenes de 3r vam fer la primera sortida de tot el dia d’aquest curs. Vam anar al Poble Espanyol, mantenint les mesures higièniques i sanitàries adients en cada moment degut a la COVID19.

A l’escola, prèviament, ja havíem treballat sobre diferents oficis i destacant els oficis artesanals, valorant el seu interès i adonant-nos que són feines no gaire habituals en la nostra vida quotidiana. També sabíem que elaboraríem un penjoll amb les nostres mans!

Al matí vam sortir en autocar desde la Pça. Lluís Companys cap a Barcelona.

Ja dins del recinte, vam esmorzar. Després vam fer l’esmalt (penjoll) seguint les indicacions dels nostres guies. Allà mateix ens van explicar com el courien en el forn i així ho van fer. En un tres i no res (qüestió de segons) ja estava el penjoll per treure’l. Ens van donar un cordill a cadascú i ja estava llest per penjar-ho.

També vam aprofitar per veure un audiovisual sobre festes i tradicions de Catalunya i la resta de comunitats espanyoles.

Abans de dinar vam fer una passejada pels diferents carrers per veure els comerços. A més, també vam visitar la Pepi, la cistellera, i el terrissaire. Ell estava treballant i vam veure, de primera mà, com modelava el fang i els seus productes acabats.

Van dinar a la zona destinada a pic-nic fins que l’autocar ens va venir a recollir a la porta.

Vam aprofitar molt el dia i tant mestres com alumnes vam passar un molt bon dia i en harmonia.

Si voleu veure tot el que vam aprendre i el que vam gaudir, podeu clicar a la següent fotografia.