EL REIXAC VISITA DE NOU LA UAB

Aquest és el segon curs que la nostra escola participa al CROMA 2.0 (Fundació Autònoma Solidària).  Dimarts i dijous després de classe, alumnes voluntaris de la UAB, la Diana i l’Elies,  els han ajudat  a mantenir l’interès per la investigació i l’aprenentatge, a partir de tallers que els han apropat a la possibilitat de convertir-se en els responsables de les seves descobertes i així, propiciar que s’incrementi el seu interès per aquells coneixements que els ofereix l’àmbit escolar.

El primer projecte que han fet s’anomena GREDICS i ha versat sobre el cinema social, on els alumnes han realitzat un curt amb reivindicacions socials. Al segon projecte, havien de fer una petita auditoria dels llocs on hi ha més contaminació a l’escola. L’han anomenat projecte ICTA sobre la contaminació a l’escola. El tercer i últim projecte, ha posat el focus al barri i els seus problemes. A la galeria d’imatges podeu veure un petit vídeo sobre les conclusions a què han arribat a aquest tercer i últim treball.

El 30 de maig, com a cloenda de l’activitat, els alumnes de Cicle Superior que han participat al projecte CROMA, van visitar la UAB. Com ara us explicarem, va ser un dia ben especial!

Primer els van recolliren en autocar a la Plaça Lluís Companys, juntament amb nens i nenes d’altres escoles de Montcada que també hi han participat.

Un cop van arribar a la universitat, van presentar el seu últim projecte Què en pensen els veïns i les veïnes del barri? a la resta d’escoles. Ho van fer a les instal·lacions del grup de recerca IGOP (Institut de Govern de Polítiques Públiques) a l’UAB. Va ser superinteressant i ho van estar realment bé! Escoltar la resta d’escoles i els seus projectes ha estat també molt enriquidor.

En finalitzar les exposicions, van jugar una gimcana ben particular que va acabar a la Plaça Cívica. Allà van dinar i tornada cap a l’escola.

Un dia rodó i ple d’emocions. Gràcies a la Diana i a l’Elies per la seva paciència i col·laboració al llarg de l’any. Sense la seva voluntat, el programa Croma 2.0 no hauria estat una realitat.

Podeu veure més imatges i un vídeo de la presentació a la UAB clicant la foto.