DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA 2024

El dia 21 de febrer es commemora el Dia Internacional de la llengua materna, proclamat per la UNESCO l’any 1999 en reconeixement a uns joves estudiants que van morir en defensa de la seva llengua, el bangla, originaris del Pakistan.

La llengua és l’instrument més poderós per a la conservació i el desenvolupament del patrimoni cultural que tenim. Per aquest motiu és tan important reconèixer el valor de la diversitat lingüística i cultural i la promoció del plurilingüisme a les aules.

Aquest any, novament, ens hem afegit a la proposta encapçalada pels Serveis Educatius a través del Pla Educatiu d’Entorn per tal de donar visibilitat i posar en valor algunes de les nombroses llengües de les diferents famílies de l’escola. Un total de 14 alumnes han participat de manera voluntària en el recull de moixaines o cançons d’infantesa, en diferents llengües. Cançons en portuguès, anglès, ghanès, marroquí, pakistanès i polonès. Una collita que podria haver estat molt més nombrosa, donada la gran diversitat del centre.

Agraïm enormement la participació voluntària de l’alumnat i la imprescindible col·laboració de les famílies. Podeu veure als infants interpretant les cançons, i també podeu consultar la transcripció de les lletres en la llengua original, i en la seva traducció al català. Un recorregut que també es farà a les aules. Una petita mostra de l’enorme riquesa que les famílies aporteu a l’escola. Unes llengües que malgrat i ser molt desconegudes per alguns, avui ja són una mica més properes a tothom.