CONVIVÈNCIA EN TEMPS DE PANDÈMIA

Us compartim l’entrevista que des del programa El Fanalet, de la Ràdio de Montcada ha fet el Jesús Abad, als promotors de l’experiència “Més enllà dels Murs”, la Núria Rams Tècnica de polítiques d’inclusió de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el Joel Álvarez; gestor cultural i formador, coordinador d’aquesta iniciativa.

El projecte es va iniciar al curs 2016-2017 i des d’aleshores, ha anat creixent i adaptant-se per donar cabuda a noves propostes, incloure a més escoles… Aquest curs, però, i donada la situació sanitària que vivim, està patint una veritable metamorfosis i de l’espectacle teatral que acostumava a culminar el treball, passarem a veure un documental de ficció a on un centenar d’alumnes de 6è, membres de l’Escola Reixac i de l’Institut Escola El Viver posaran a prova això de la convivència en temps de pandèmia. Una experiència que permet plasmar la transformació individual i també grupal que suposa per a tots viure en el món d’avui. Convivència, tot mantenint els grups bombolla; diversitat, tot mantenint la distància social i, tot i així, i malgrat i les múltiples restriccions, creant junts.

Segurament, aquest és el miracle de les arts escèniques, que permeten superar els entrebancs, les barreres. En definitiva, superar murs!