CLAUSTRE: EL NOSTRE ADN LITERARI

Aquesta setmana, els mestres de l’escola, ens hem endinsat en un nou claustre literari i, envoltats de les darreres novetats bibliogràfiques que han arribat al centre, hem compartir una jornada per valorar les lectures de la nostra infància i així, posar en valor, la importància de cuidar els moments de lectura i els detalls que poden determinar l’inici de l’hàbit lector. Els intermediaris entre el llibre i la lectura sovint, som els docents i les famílies i cadascú, des de la nostra vessant, tenim una gran responsabilitat i una gran transcendència en l’adquisició d’aquest hàbit.

Les diferents edats dels membres que formem el claustre es van fer evidents, amb les aportacions dels diferents integrants. Per a alguns, novel·les com el “Harry Potter” van ser determinants, mentre que d’altres, van descobrir a la J.L. Rowling, ja fent de mestres… Tots però, vam poder compartir de quina manera la lectura va esdevenir transcendent en la nostra trajectòria personal. Val a dir que, a uns quants, l’assoliment de l’hàbit va ser a l’adolescència o fins i tot, a l’edat adulta. Això ens fa pensar que aquesta és una cursa de fons i cal anar plantant, amb l’esperança que tard o d’hora, l’hàbit germinarà.

Alguns dels darrers títols que han arribat, són novetats editorials de darrer ordre i tots ells, amb reconegut prestigi literari: “Color carn“, “Una de monstres”, “Quan la casa se’ns va partir”, “La princesa rebel”, “El cassó del Gerard”, “Tarda de Gripau”, “Terriblement avorrida”, “Voteu en llop!”, “Rot”, “La saltinadora gegant”, “I, malgrat tot Palestina”, “Etiquetes“… Altres col·leccions amb lletra de pal, molt adients per als primers lectors: “Escola de monstres”, “El Drac de les lletres”, “El Nico i els Dinos”, “Petit Camelot”… I també amb una gran aposta pels darrers títols de coneixement amb destacades novetats, com ara: “Es diu vulva”, “Es diu penis”. “Així es fa un nadó”, “Memento Mori”, “Els deu volcans més explosius”, “Els deu dinosaures més perillosos”, “La lupa màgica: El cos humà”…

També vàrem fer un petit recorregut pels més de 100 còmics que tenim disponibles ara mateix a l’escola, en col·laboració amb la Biblioteca Elisenda. A més a més d’alguns clàssic: “Zipi Zape”, “Astèrix”, “Batman”, “Bola de Drac“… Títols Manga, còmics americans, orientals, novel·les gràfiques… Un recull important que esperem facin que la Setmana Cultural sigui realment, inoblidable. O com diríem a finals de la setmana: WOW!